Renault, zdá se, vynalezl novou třídu. Mikrovůz Twizy je určen čistě do města, uveze maximálně dva pasažéry a jede výhradně na elektřinu.
Předsériovou verzi mikrovozítka Twizzy představil Renault v Ženevě. Tento vůz nemá příliš daleko od auta, přesto už se blíží motorkám či čtyřkolkám.
Těm se blíží především uspořádáním interiéru. V tom najdeme jedno plnohodnotné místo pro řidiče, spolujezdec za ním sice sedět může, ale o pohodlí se dá mluvit jen stěží. To vše vykompenzují rozměr, Twizy má totiž na délku pouhých 232 cm a šířka je 119 cm, rozměry Smartu jsou 270 a 156 cm.
O pohon Twizyho se stará elektromotor, jeho výkon 20,5 koně ho předurčuje k opravdu čistě městskému použití. Dojezd vzhledem k určení postačí, jde o 100 kilometrů.
Známa je dokonce už i cena. Je stanovena na sedm tisíc euro. To při dnešním kurzu znamená 170 tisíc korun, i to je méně než u Smartu. Je-li to málo či hodně, to nechť posoudí každý sám a může to napsat i do diskuze.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.