Toyota si představení svého priusího MPV rozdělila na dvě části. Zatímco vůz jako takový se ukázal v Detroitu, jeho sedmimístné provedení vidíme teprve teď, v Ženevě,
Toyta Prius+ je v podstatě obvyklým MPV. Nabídne sedm míst k sezení, přičemž zadní sedadla budou sklopná, poslední lavice v poměru 1:1, prostřední v poměru 2:1:2.
Pro elektrický pohon je použito Li-Ion baterií. To je pokrok oproti standardnímu Priusu, ten má starší typ NiMH. Aby nebyl narušen užitný prostor, jsou baterie vklíněny mezi přední sedadla.
Přestože Toyota to oficiálně nezmínila, můžeme předpokládat, že pod kapotou bude stejně jako v americké verzi motor 1,8, přičemž výkon celého ústrojí dosahuje 136 koní. Hybrid dokáže jet krátkou trasu čistě na elektrický pohon.
Prius+ se do Evropy dostane až za rok. Výroba sice začne již letos, ale primárně bude uspokojována poptávka v USA a v domácím Japonsku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?