VIDEO: Kia Rio třetí generace je větší, vyspělejší, designem bližší celé rodině a s novými motory. Bude to stačit na stejný úspěch, jaký zaznamenává cee'd?
Kia Rio třetí generace se trochu nafoukne. Současnou generaci překoná o dva centimetry a dostane se tak na 405 cm. O kousek je i širší, ale o kousíček se snížilo. Posádka jistě ocení poměrně značné prodloužení rozvoru a to o sedm centimetrů, na hodnotu 257 cm. K dispozici bude karoserie se třemi i pěti dveřmi. Kufr pojme 290 litrů nákladu.
Kia má v plánu nabídnout pro Rio čtyři motorizace. Základem se stane čtyřválec 1,25 Kappa o výkonu 85 koní. Silnější 1,4 Gamma nabídne 109 koníků. S ním zrychlí na stovku za 11,5 sekundy. Pro ty, kterým se vyplatí spíše diesel připravila Kia tříválec o objemu 1,1 litru a čtyřválec s 1,4 litry, přičemž jejich výkony jsou 82 a 90 koní.
Výbava bude relativně bohatá, zahrne například rádio s USB a AUX vstupem a konektivitou Bluetooth, k dispozici budou i světla pro denní svícení a samozřejmostí dneška je i nabídnutí automatické klimatizace. Kia si věří na plný počet bodů v nárazových testech a svoji sebedůvěru podpoří i nabídkou šesti airbagů, stabilizačního systému a aktivních hlavových opěrek a to v základní výbavě, alespoň tedy ve Velké Británii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.