Alfa Romeo se v Ženevě chlubí menší verzí svého sporťáku. Jak se spekulovalo, tak se i stalo, po modelu 8C bude Alfa vyrábět model 4C. Menší a hbitější.
Karbon a hliník, to je ta pravá kombinace k rychlosti. Alfa Romeo se velmi snažila a podařilo se ji v dnešním autosvětě už téměř nemožné, sestrojila auto s hmotností pod tunu. A to poměrně výrazně, koncept 4C má totiž jen 850 kilo. Blýská se na lepší řidičské časy?
Vzhledem k muší hmotnosti není třeba zabudovávat obří motory, Alfa si tak vystačí s turbem přeplňovanou 1,75 o výkonu 200 koní. I takto relativně slabý motor ji bohatě stačí k úprku na stovku za čtyři sekundy. Motor je umístěn uprostřed vozu, až za kabinou pro řidiče a jednoho spolujezdce.
Možná i díky tomu má proporce velmi se podobající Lotusům. Těm je podobná i hmotností a dá se čekat, že se jim pokusí přiblížit i jízdními výkony.
A více to je na tom všem nejlepší? Výroba je téměř jistá! Šušká se, že nebude natolik omezená jako v případě většího 8C a ročně by mělo z továrny vyjet přes deset tisíc kousků. Cena je předběžně odhadována asi na 1,3 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.