VIDEO: Největší Japonská automobilka se v Ženevě mimo jiné prezentuje studií hybridního Yarisu. Ten by se měl dočkat sériové výroby a zároveň naznačuje podobu příští generace malé Toyoty.
Vzhled konceptu se příliš neodlišuje od Yarisu třetí generace prodávanému již v předstihu před Evropou v Japonsku jako Vitz. Na náš kontinent zavítá nová generace až během příštího roku.
Ale zpět ke konceptu, ten zapadá do dlouhodobé strategie Toyoty nabídnout evropským zákazníkům do roku 2020 hybridní verzi pro každý model v nabídce. Po typech Prius a Auris HSD je tedy Yaris HSD jasnou volbou. O studii jsme již informovali ZDE.
O technických specifikacích vozidla výrobce pozatím mlčí. Víme tedy pouze, že bude schopen se pohybovat po omezenou dobu čistě na elekřinu a že využije obdobnou techniku jako jeho dva předchůdci. Vzhled konceptu se nese v poměrně agresivním stylingu. Ten je dán zejména velkým nasávacím otvorem v předním nárazníku, osmnáctipalcovými čtyřpaprskovými elektrony a difuzorem v zadním nárazníku.
Světlomety využívají bílomodrou optiku, zpětná zrcátka nahradily kamery a klimatizace je napájena solárními panely umístěnými na střeše. Uvidíme jak bude vypadat finální verze nejmenšího hybridu z rodiny HSD. Konceptu v bílém laku to vážně sluší.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?