Lamborghini Aventador - oficiálně, kompletně, s fotkami a v detailech

Marek Litzman, 1. března 2011, 12:25 Google+ Ženeva 2011

Lamborghini nás při představování Aventadoru opravdu napínalo. Byť jsme z útržků, které k nám doléhaly, přetiskovali jen ty nejdůležitější, byl Aventador asi nejskloňovanějším jménem za poslední týdny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aventador

Aventador | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Každopádně je třeba říci, že Lamborghini nás mělo čím napínat. Aventador vypadá jako pravý supersport, nízká karoserie je pro ostrou jízdu nutná, design počítá s velmi ostře řezanými detaily. Ostatně právě v detailu se projeví dokonalost i tohoto vozu. Za pozornost tak jistě stojí vykreslení světlometů.

Interiér je skvostný. Luxusně vypadající palubní deska je vysoká a věřím, že bude i ergonomická, na jejím povrchu je ovládání všech palubních přístrojů. Pohled ale také odhalí odvrácenou stránku věci, takto komponovaný interiér vůbec nepočítá s manuální převodovkou a nedá se očekávat, že by si Lambo dalo práci s přepracováváním ani u speciálních sérií. Všichni zájemci se tak budou muset spokojit s řazením pádly pod volantem.

Pod kapotou duní dvanáct válců. Jejich ohromný výkon 691 koní směřuje do všech čtyř kol. Dynamice napomáhá snížení hmotnosti o velmi výrazných 90 kilo. V této třídě se počítá každý gram a snížení hmotnosti téměř o metrák je tak opravdovou výzvou.

Díky tomu všemu dokáže Aventador zrychlit z klidu na stovku pod tři sekundy, přesněji za 2,9 s, maximální rychlost je 350 km/h. Lamborghini se chlubí také tím, že se mu podařilo snížit spotřebu. Otázkou je, zda to majitele zajímá, nicméně jsme v době ekologické, tak nemohu nenapsat, že spotřeba je nyní "jen" 17 l/100 km.

Lamborghini nemá v plánu vyrábět více než 800 kousků ročně. Vrčení dvanáctiválcového motoru tak pravděpodobně příliš často neuslyšíte. Tedy pokud jej neplánujete mít taky ve své garáži...

Vytisknout

Diskuze: Lamborghini Aventador - oficiálně, kompletně, s fotkami a v detailech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

IBX

SEAT IBX - napodruhé oficálně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud