Lamborghini nás při představování Aventadoru opravdu napínalo. Byť jsme z útržků, které k nám doléhaly, přetiskovali jen ty nejdůležitější, byl Aventador asi nejskloňovanějším jménem za poslední týdny.
Každopádně je třeba říci, že Lamborghini nás mělo čím napínat. Aventador vypadá jako pravý supersport, nízká karoserie je pro ostrou jízdu nutná, design počítá s velmi ostře řezanými detaily. Ostatně právě v detailu se projeví dokonalost i tohoto vozu. Za pozornost tak jistě stojí vykreslení světlometů.
Interiér je skvostný. Luxusně vypadající palubní deska je vysoká a věřím, že bude i ergonomická, na jejím povrchu je ovládání všech palubních přístrojů. Pohled ale také odhalí odvrácenou stránku věci, takto komponovaný interiér vůbec nepočítá s manuální převodovkou a nedá se očekávat, že by si Lambo dalo práci s přepracováváním ani u speciálních sérií. Všichni zájemci se tak budou muset spokojit s řazením pádly pod volantem.
Pod kapotou duní dvanáct válců. Jejich ohromný výkon 691 koní směřuje do všech čtyř kol. Dynamice napomáhá snížení hmotnosti o velmi výrazných 90 kilo. V této třídě se počítá každý gram a snížení hmotnosti téměř o metrák je tak opravdovou výzvou.
Díky tomu všemu dokáže Aventador zrychlit z klidu na stovku pod tři sekundy, přesněji za 2,9 s, maximální rychlost je 350 km/h. Lamborghini se chlubí také tím, že se mu podařilo snížit spotřebu. Otázkou je, zda to majitele zajímá, nicméně jsme v době ekologické, tak nemohu nenapsat, že spotřeba je nyní "jen" 17 l/100 km.
Lamborghini nemá v plánu vyrábět více než 800 kousků ročně. Vrčení dvanáctiválcového motoru tak pravděpodobně příliš často neuslyšíte. Tedy pokud jej neplánujete mít taky ve své garáži...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.