Lamborghini Aventador - oficiálně, kompletně, s fotkami a v detailech

Marek Litzman, 1. března 2011, 12:25 Google+ Ženeva 2011

Lamborghini nás při představování Aventadoru opravdu napínalo. Byť jsme z útržků, které k nám doléhaly, přetiskovali jen ty nejdůležitější, byl Aventador asi nejskloňovanějším jménem za poslední týdny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aventador

Aventador | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Každopádně je třeba říci, že Lamborghini nás mělo čím napínat. Aventador vypadá jako pravý supersport, nízká karoserie je pro ostrou jízdu nutná, design počítá s velmi ostře řezanými detaily. Ostatně právě v detailu se projeví dokonalost i tohoto vozu. Za pozornost tak jistě stojí vykreslení světlometů.

Interiér je skvostný. Luxusně vypadající palubní deska je vysoká a věřím, že bude i ergonomická, na jejím povrchu je ovládání všech palubních přístrojů. Pohled ale také odhalí odvrácenou stránku věci, takto komponovaný interiér vůbec nepočítá s manuální převodovkou a nedá se očekávat, že by si Lambo dalo práci s přepracováváním ani u speciálních sérií. Všichni zájemci se tak budou muset spokojit s řazením pádly pod volantem.

Pod kapotou duní dvanáct válců. Jejich ohromný výkon 691 koní směřuje do všech čtyř kol. Dynamice napomáhá snížení hmotnosti o velmi výrazných 90 kilo. V této třídě se počítá každý gram a snížení hmotnosti téměř o metrák je tak opravdovou výzvou.

Díky tomu všemu dokáže Aventador zrychlit z klidu na stovku pod tři sekundy, přesněji za 2,9 s, maximální rychlost je 350 km/h. Lamborghini se chlubí také tím, že se mu podařilo snížit spotřebu. Otázkou je, zda to majitele zajímá, nicméně jsme v době ekologické, tak nemohu nenapsat, že spotřeba je nyní "jen" 17 l/100 km.

Lamborghini nemá v plánu vyrábět více než 800 kousků ročně. Vrčení dvanáctiválcového motoru tak pravděpodobně příliš často neuslyšíte. Tedy pokud jej neplánujete mít taky ve své garáži...

Vytisknout

Diskuze: Lamborghini Aventador - oficiálně, kompletně, s fotkami a v detailech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

IBX

SEAT IBX - napodruhé oficálně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud