Lamborghini nás při představování Aventadoru opravdu napínalo. Byť jsme z útržků, které k nám doléhaly, přetiskovali jen ty nejdůležitější, byl Aventador asi nejskloňovanějším jménem za poslední týdny.
Každopádně je třeba říci, že Lamborghini nás mělo čím napínat. Aventador vypadá jako pravý supersport, nízká karoserie je pro ostrou jízdu nutná, design počítá s velmi ostře řezanými detaily. Ostatně právě v detailu se projeví dokonalost i tohoto vozu. Za pozornost tak jistě stojí vykreslení světlometů.
Interiér je skvostný. Luxusně vypadající palubní deska je vysoká a věřím, že bude i ergonomická, na jejím povrchu je ovládání všech palubních přístrojů. Pohled ale také odhalí odvrácenou stránku věci, takto komponovaný interiér vůbec nepočítá s manuální převodovkou a nedá se očekávat, že by si Lambo dalo práci s přepracováváním ani u speciálních sérií. Všichni zájemci se tak budou muset spokojit s řazením pádly pod volantem.
Pod kapotou duní dvanáct válců. Jejich ohromný výkon 691 koní směřuje do všech čtyř kol. Dynamice napomáhá snížení hmotnosti o velmi výrazných 90 kilo. V této třídě se počítá každý gram a snížení hmotnosti téměř o metrák je tak opravdovou výzvou.
Díky tomu všemu dokáže Aventador zrychlit z klidu na stovku pod tři sekundy, přesněji za 2,9 s, maximální rychlost je 350 km/h. Lamborghini se chlubí také tím, že se mu podařilo snížit spotřebu. Otázkou je, zda to majitele zajímá, nicméně jsme v době ekologické, tak nemohu nenapsat, že spotřeba je nyní "jen" 17 l/100 km.
Lamborghini nemá v plánu vyrábět více než 800 kousků ročně. Vrčení dvanáctiválcového motoru tak pravděpodobně příliš často neuslyšíte. Tedy pokud jej neplánujete mít taky ve své garáži...
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.