Každopádně je třeba říci, že Lamborghini nás mělo čím napínat. Aventador vypadá jako pravý supersport, nízká karoserie je pro ostrou jízdu nutná, design počítá s velmi ostře řezanými detaily. Ostatně právě v detailu se projeví dokonalost i tohoto vozu. Za pozornost tak jistě stojí vykreslení světlometů.
Interiér je skvostný. Luxusně vypadající palubní deska je vysoká a věřím, že bude i ergonomická, na jejím povrchu je ovládání všech palubních přístrojů. Pohled ale také odhalí odvrácenou stránku věci, takto komponovaný interiér vůbec nepočítá s manuální převodovkou a nedá se očekávat, že by si Lambo dalo práci s přepracováváním ani u speciálních sérií. Všichni zájemci se tak budou muset spokojit s řazením pádly pod volantem.
Pod kapotou duní dvanáct válců. Jejich ohromný výkon 691 koní směřuje do všech čtyř kol. Dynamice napomáhá snížení hmotnosti o velmi výrazných 90 kilo. V této třídě se počítá každý gram a snížení hmotnosti téměř o metrák je tak opravdovou výzvou.
Díky tomu všemu dokáže Aventador zrychlit z klidu na stovku pod tři sekundy, přesněji za 2,9 s, maximální rychlost je 350 km/h. Lamborghini se chlubí také tím, že se mu podařilo snížit spotřebu. Otázkou je, zda to majitele zajímá, nicméně jsme v době ekologické, tak nemohu nenapsat, že spotřeba je nyní "jen" 17 l/100 km.
Lamborghini nemá v plánu vyrábět více než 800 kousků ročně. Vrčení dvanáctiválcového motoru tak pravděpodobně příliš často neuslyšíte. Tedy pokud jej neplánujete mít taky ve své garáži...