Jak jsme již dříve předeslali, Volkswagen hodlá na autosalonu v Ženevě představit obří množství konceptů. Tady je další z nich, koncept Giugiaro Tex.
Volkswagen koupil Italdesign a zprudka se vydává do útoku. Představil hned dvojici konceptů, přičemž jeden, GO!, je ukázkou menšího MPV a představuje vám ho kolega Roman, my se podíváme na sportovní koncept Tex.
Tex je malý sportovní hatchback, téměř kupé. Volkswagen naměřil jeho délku na rovné čtyři metry, takže, velikostně by se zařadil pod Scirocco. Ostatně, právě v doplnění škály sportovních modelů vozem odvozeným od téměř stejně velkého Pola by si Volkswagen s aspirací na největší světovou značku, je možné spatřovat budoucnost konceptu.
Pohon vozu je dle dnešní tradice hybridní. Vůz dokáže ujet 35 km čistě na elektřinu, potom musí chtě nechtě naskočit spalování.
Interiér je minimalistický, jak se ostatně na sportovní vůz sluší a patří, co je ale u konceptu netypické je to, že interiér vypadá téměř zralý do produkce, nevypadá nikterak šíleně a futuristicky.
Jak to ale s produkcí bude, nevíme. Volkswagen je skoupý na slovo, nicméně je třeba říci, že v poslední době se snaží vyrábět, co jen může. Tak že bychom se dočkali malého sportovního hatchbacku?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.