Jak jsme již dříve předeslali, Volkswagen hodlá na autosalonu v Ženevě představit obří množství konceptů. Tady je další z nich, koncept Giugiaro Tex.
Volkswagen koupil Italdesign a zprudka se vydává do útoku. Představil hned dvojici konceptů, přičemž jeden, GO!, je ukázkou menšího MPV a představuje vám ho kolega Roman, my se podíváme na sportovní koncept Tex.
Tex je malý sportovní hatchback, téměř kupé. Volkswagen naměřil jeho délku na rovné čtyři metry, takže, velikostně by se zařadil pod Scirocco. Ostatně, právě v doplnění škály sportovních modelů vozem odvozeným od téměř stejně velkého Pola by si Volkswagen s aspirací na největší světovou značku, je možné spatřovat budoucnost konceptu.
Pohon vozu je dle dnešní tradice hybridní. Vůz dokáže ujet 35 km čistě na elektřinu, potom musí chtě nechtě naskočit spalování.
Interiér je minimalistický, jak se ostatně na sportovní vůz sluší a patří, co je ale u konceptu netypické je to, že interiér vypadá téměř zralý do produkce, nevypadá nikterak šíleně a futuristicky.
Jak to ale s produkcí bude, nevíme. Volkswagen je skoupý na slovo, nicméně je třeba říci, že v poslední době se snaží vyrábět, co jen může. Tak že bychom se dočkali malého sportovního hatchbacku?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.