Retro doba přináší retro vozy. Nyní tu máme minivan s obřím logem na přídi a lakováním ve vzoru Samba Busu, ale s ostře řezaným designem. Je to ještě retro?
Úplně první Volkswagen Transporter, byť se tak ještě nejmenoval, vznikl na samém sklonku 40 let z Volkswagenu brouk, neboli Volkswagenu Typ 1. Typ 2, jak se dodávka v počátcích své existence jmenovala, se ukázala v roce 1950 a šlo o užitkovou karoserii postavenou na nechanických skupinách brouka, což je z dnešního pohledu až směšně nepraktické, zejména co se týče motoru, který zůstal vzadu a skrýval se pod podlahou ložného prostoru.
I díky svému designu se ovšem stal legendou. Vyráběl se 25 let a dodnes je vyhledávaným veteránem. Proslavilo ho i známé hnutí hippies.
Volkswagen v poslední době oživuje legendy minulosti a zdá se, že k paletě vozů jako New Beetle, Scirocco či nyní Golf kabriolet by mohl přibýt i New Bulli. Takto v Německu Typu 2 říkali.
Nový Bulli od Volkswagenu je, jak doba poroučí, elektromobilem. Jeho délka je pouhé čtyři metry, což je o půl metru méně než v případě klasického Typu 2. Přesto do něj Volkswagen nacpal šest míst k sezení a kufr o objemu 370 litrů. Jak to dokázal? V obou řadách jsou trojmístné lavice a místo spoří i sendvičová koncepce podvozku. Kdo měl co do činění s Mercedesy tříd A a B, dá mi za pravdu.
Interiéru dominuje iPad. Tento přístroj od Applu má na starosti ovládání všeho, od klimatizace, přes rádio až na palubní technologie. Mimo něj jsou veškeré prvky minimalizovány.
O pohon se stará elektromotor. Jeho výkon je 115 koní a na stovku zrychlí za 11,5 sekundy. Dojezd je až 300 km, ale baterie by měly být ve speciální stanici nabíjeny pouhou hodinu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.