Retro doba přináší retro vozy. Nyní tu máme minivan s obřím logem na přídi a lakováním ve vzoru Samba Busu, ale s ostře řezaným designem. Je to ještě retro?
Úplně první Volkswagen Transporter, byť se tak ještě nejmenoval, vznikl na samém sklonku 40 let z Volkswagenu brouk, neboli Volkswagenu Typ 1. Typ 2, jak se dodávka v počátcích své existence jmenovala, se ukázala v roce 1950 a šlo o užitkovou karoserii postavenou na nechanických skupinách brouka, což je z dnešního pohledu až směšně nepraktické, zejména co se týče motoru, který zůstal vzadu a skrýval se pod podlahou ložného prostoru.
I díky svému designu se ovšem stal legendou. Vyráběl se 25 let a dodnes je vyhledávaným veteránem. Proslavilo ho i známé hnutí hippies.
Volkswagen v poslední době oživuje legendy minulosti a zdá se, že k paletě vozů jako New Beetle, Scirocco či nyní Golf kabriolet by mohl přibýt i New Bulli. Takto v Německu Typu 2 říkali.
Nový Bulli od Volkswagenu je, jak doba poroučí, elektromobilem. Jeho délka je pouhé čtyři metry, což je o půl metru méně než v případě klasického Typu 2. Přesto do něj Volkswagen nacpal šest míst k sezení a kufr o objemu 370 litrů. Jak to dokázal? V obou řadách jsou trojmístné lavice a místo spoří i sendvičová koncepce podvozku. Kdo měl co do činění s Mercedesy tříd A a B, dá mi za pravdu.
Interiéru dominuje iPad. Tento přístroj od Applu má na starosti ovládání všeho, od klimatizace, přes rádio až na palubní technologie. Mimo něj jsou veškeré prvky minimalizovány.
O pohon se stará elektromotor. Jeho výkon je 115 koní a na stovku zrychlí za 11,5 sekundy. Dojezd je až 300 km, ale baterie by měly být ve speciální stanici nabíjeny pouhou hodinu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.