VW Bulli - vzpomínka na starého Transportera

Marek Litzman, 1. března 2011, 08:38 Google+ Ženeva 2011

Retro doba přináší retro vozy. Nyní tu máme minivan s obřím logem na přídi a lakováním ve vzoru Samba Busu, ale s ostře řezaným designem. Je to ještě retro?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bulli

Bulli | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Úplně první Volkswagen Transporter, byť se tak ještě nejmenoval, vznikl na samém sklonku 40 let z Volkswagenu brouk, neboli Volkswagenu Typ 1. Typ 2, jak se dodávka v počátcích své existence jmenovala, se ukázala v roce 1950 a šlo o užitkovou karoserii postavenou na nechanických skupinách brouka, což je z dnešního pohledu až směšně nepraktické, zejména co se týče motoru, který zůstal vzadu a skrýval se pod podlahou ložného prostoru.

I díky svému designu se ovšem stal legendou. Vyráběl se 25 let a dodnes je vyhledávaným veteránem. Proslavilo ho i známé hnutí hippies.

Volkswagen v poslední době oživuje legendy minulosti a zdá se, že k paletě vozů jako New Beetle, Scirocco či nyní Golf kabriolet by mohl přibýt i New Bulli. Takto v Německu Typu 2 říkali.

Nový Bulli od Volkswagenu je, jak doba poroučí, elektromobilem. Jeho délka je pouhé čtyři metry, což je o půl metru méně než v případě klasického Typu 2. Přesto do něj Volkswagen nacpal šest míst k sezení a kufr o objemu 370 litrů. Jak to dokázal? V obou řadách jsou trojmístné lavice a místo spoří i sendvičová koncepce podvozku. Kdo měl co do činění s Mercedesy tříd A a B, dá mi za pravdu.

Interiéru dominuje iPad. Tento přístroj od Applu má na starosti ovládání všeho, od klimatizace, přes rádio až na palubní technologie. Mimo něj jsou veškeré prvky minimalizovány.

O pohon se stará elektromotor. Jeho výkon je 115 koní a na stovku zrychlí za 11,5 sekundy. Dojezd je až 300 km, ale baterie by měly být ve speciální stanici nabíjeny pouhou hodinu.

Vytisknout

Diskuze: VW Bulli - vzpomínka na starého Transportera

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

A-Entry

PRVNÍ FOTO: Škoda představuje v Ženevě nový levný vůz

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud