Retro doba přináší retro vozy. Nyní tu máme minivan s obřím logem na přídi a lakováním ve vzoru Samba Busu, ale s ostře řezaným designem. Je to ještě retro?
Úplně první Volkswagen Transporter, byť se tak ještě nejmenoval, vznikl na samém sklonku 40 let z Volkswagenu brouk, neboli Volkswagenu Typ 1. Typ 2, jak se dodávka v počátcích své existence jmenovala, se ukázala v roce 1950 a šlo o užitkovou karoserii postavenou na nechanických skupinách brouka, což je z dnešního pohledu až směšně nepraktické, zejména co se týče motoru, který zůstal vzadu a skrýval se pod podlahou ložného prostoru.
I díky svému designu se ovšem stal legendou. Vyráběl se 25 let a dodnes je vyhledávaným veteránem. Proslavilo ho i známé hnutí hippies.
Volkswagen v poslední době oživuje legendy minulosti a zdá se, že k paletě vozů jako New Beetle, Scirocco či nyní Golf kabriolet by mohl přibýt i New Bulli. Takto v Německu Typu 2 říkali.
Nový Bulli od Volkswagenu je, jak doba poroučí, elektromobilem. Jeho délka je pouhé čtyři metry, což je o půl metru méně než v případě klasického Typu 2. Přesto do něj Volkswagen nacpal šest míst k sezení a kufr o objemu 370 litrů. Jak to dokázal? V obou řadách jsou trojmístné lavice a místo spoří i sendvičová koncepce podvozku. Kdo měl co do činění s Mercedesy tříd A a B, dá mi za pravdu.
Interiéru dominuje iPad. Tento přístroj od Applu má na starosti ovládání všeho, od klimatizace, přes rádio až na palubní technologie. Mimo něj jsou veškeré prvky minimalizovány.
O pohon se stará elektromotor. Jeho výkon je 115 koní a na stovku zrychlí za 11,5 sekundy. Dojezd je až 300 km, ale baterie by měly být ve speciální stanici nabíjeny pouhou hodinu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?