Koenigsegg Agera R - tisícstopatnáctikoňová bestie

Agera
Agera, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 26. února 2011 23:27
Sdílej:

Po roce od představení modelu Agera ukáže Koenigsegg jeho ostřejší verzi R. Ta bude mít premiéru příští týden v Ženevě. Zajímavostí je že královská rodina z Ománu již v garáži verzi R několik týdnů má.

Švédský výrobce Koenigsegg se opět pochlapil a připravil ještě výkonnější verzi svého modelu Agera. Nejvýraznější designovou změnou proti výchozí verzi je masivní křídlo na zádi.

Před zadní nápravou mu bije statné srdce pětilitrového osmiválce, jeho výkon 1115 koní asi nepotřebuje další komentář. To vše při hmotnosti pouhých 1330 kg. K řazení rychlostních stupňů využívá sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Jízdní výkony zatím zůstaly utajeny, ale lecos napoví údaje výchozího modelu Agera, ten zvládne s výkonem o 165 koní menším než verze R stovku za 3,1 sekundy a rozjede se na 390 km/h.

Jako kuriozní příplatkou výbavu nabídne výrobce i originální box na dvojici lyží. Na verzi R, alespoň u té na snímcích byla využita bíločerná kombinace s červenými motivy. Toto barevné pojetí dominuje i interiéru.

Je vidět že Koenigsegg své vozy stále bičuje k vyšším výkonům a pouští se směle do boje se zavedenou nejen Italskou konkurencí na poli supersportů.

zdroj: gtspirit.com

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.