Po roce od představení modelu Agera ukáže Koenigsegg jeho ostřejší verzi R. Ta bude mít premiéru příští týden v Ženevě. Zajímavostí je že královská rodina z Ománu již v garáži verzi R několik týdnů má.
Švédský výrobce Koenigsegg se opět pochlapil a připravil ještě výkonnější verzi svého modelu Agera. Nejvýraznější designovou změnou proti výchozí verzi je masivní křídlo na zádi.
Před zadní nápravou mu bije statné srdce pětilitrového osmiválce, jeho výkon 1115 koní asi nepotřebuje další komentář. To vše při hmotnosti pouhých 1330 kg. K řazení rychlostních stupňů využívá sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Jízdní výkony zatím zůstaly utajeny, ale lecos napoví údaje výchozího modelu Agera, ten zvládne s výkonem o 165 koní menším než verze R stovku za 3,1 sekundy a rozjede se na 390 km/h.
Jako kuriozní příplatkou výbavu nabídne výrobce i originální box na dvojici lyží. Na verzi R, alespoň u té na snímcích byla využita bíločerná kombinace s červenými motivy. Toto barevné pojetí dominuje i interiéru.
Je vidět že Koenigsegg své vozy stále bičuje k vyšším výkonům a pouští se směle do boje se zavedenou nejen Italskou konkurencí na poli supersportů.
zdroj: gtspirit.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.