Po roce od představení modelu Agera ukáže Koenigsegg jeho ostřejší verzi R. Ta bude mít premiéru příští týden v Ženevě. Zajímavostí je že královská rodina z Ománu již v garáži verzi R několik týdnů má.
Švédský výrobce Koenigsegg se opět pochlapil a připravil ještě výkonnější verzi svého modelu Agera. Nejvýraznější designovou změnou proti výchozí verzi je masivní křídlo na zádi.
Před zadní nápravou mu bije statné srdce pětilitrového osmiválce, jeho výkon 1115 koní asi nepotřebuje další komentář. To vše při hmotnosti pouhých 1330 kg. K řazení rychlostních stupňů využívá sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Jízdní výkony zatím zůstaly utajeny, ale lecos napoví údaje výchozího modelu Agera, ten zvládne s výkonem o 165 koní menším než verze R stovku za 3,1 sekundy a rozjede se na 390 km/h.
Jako kuriozní příplatkou výbavu nabídne výrobce i originální box na dvojici lyží. Na verzi R, alespoň u té na snímcích byla využita bíločerná kombinace s červenými motivy. Toto barevné pojetí dominuje i interiéru.
Je vidět že Koenigsegg své vozy stále bičuje k vyšším výkonům a pouští se směle do boje se zavedenou nejen Italskou konkurencí na poli supersportů.
zdroj: gtspirit.com
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?