Po roce od představení modelu Agera ukáže Koenigsegg jeho ostřejší verzi R. Ta bude mít premiéru příští týden v Ženevě. Zajímavostí je že královská rodina z Ománu již v garáži verzi R několik týdnů má.
Švédský výrobce Koenigsegg se opět pochlapil a připravil ještě výkonnější verzi svého modelu Agera. Nejvýraznější designovou změnou proti výchozí verzi je masivní křídlo na zádi.
Před zadní nápravou mu bije statné srdce pětilitrového osmiválce, jeho výkon 1115 koní asi nepotřebuje další komentář. To vše při hmotnosti pouhých 1330 kg. K řazení rychlostních stupňů využívá sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Jízdní výkony zatím zůstaly utajeny, ale lecos napoví údaje výchozího modelu Agera, ten zvládne s výkonem o 165 koní menším než verze R stovku za 3,1 sekundy a rozjede se na 390 km/h.
Jako kuriozní příplatkou výbavu nabídne výrobce i originální box na dvojici lyží. Na verzi R, alespoň u té na snímcích byla využita bíločerná kombinace s červenými motivy. Toto barevné pojetí dominuje i interiéru.
Je vidět že Koenigsegg své vozy stále bičuje k vyšším výkonům a pouští se směle do boje se zavedenou nejen Italskou konkurencí na poli supersportů.
zdroj: gtspirit.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.