Alpina přiveze do Ženevy řádně nadopovaný model 5. Sportovní vozy od Lapiny tradičně který slouží jako neoficiální sportovní řada vedle tradičních modelů s písmenem M ve znaku.
Podobně jako u sedanu, pod kapotou kombíku je motor 4,4, který dává výkon 507 koní. To je méně, než kolik bude pravděpodobně dávat model M5.
S osmistupňovou sportovně laděnou převodovkou se dvakrát přeplňovaný osmiválec dostane na stovku za pět sekund a dech mu vydrží až do rychlosti 300 km/h.
Samozřejmostí je úprava vzhledu se stylu ladiče. Tu záď si dobře prohlédněte. Pravděpodobně to bude to jediné, co kdy z tohoto vozu uvidíte...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.