Velké kombi od Saabu by mělo nabídnout majitelům jisté odlišení od zavedených značek, přitom je ale neochudit ani o kapinku komfortu, dynamiky a technologií.
Saab 9-5 jistě neuvidíte na každém rohu. A to je právě to, co jeho zákazníci vyžadují, o to zajímavější tak bude podívat se, jak takováto novinka bude vypadat.
Základní linky jsou přirozeně převzaty ze sedanu 9-5, změna se týká především zavazadlového prostoru. Ten dostane některé zajímavé doplňky, z nichž jmenujme elektrické otevírání dveří s možností nastavení maximálního úhlu otevření a vodotěsné přepážky v kufru. První možnost se hodí v případě, že parkujete v nízké garáži, pod stromem nebo pod podobnou překážkou, druhá vychytávka je dobrá, převážíte-li třeba takové lyžáky od sněhu.
Tato třída se neobjede bez chytrých elektronických pomocníků, proto se dočkáme například adaptivního tempomatu, bi-xenonových světel, nebo head-up displeje.
K dispozici by měly být stejné motorizace jako u sedanu, tedy benzíny 1,6 (180 koní), 2,0 (220 koní) a 2,8 o výkonu 300 koní. Diesely zastupují dvoulitry o výkonech 160 a 190 koní. Všechny motory jsou přeplňovány turbem. K dispozici jsou manuální i automatické šestistupňové převodovky.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.