Velké kombi od Saabu by mělo nabídnout majitelům jisté odlišení od zavedených značek, přitom je ale neochudit ani o kapinku komfortu, dynamiky a technologií.
Saab 9-5 jistě neuvidíte na každém rohu. A to je právě to, co jeho zákazníci vyžadují, o to zajímavější tak bude podívat se, jak takováto novinka bude vypadat.
Základní linky jsou přirozeně převzaty ze sedanu 9-5, změna se týká především zavazadlového prostoru. Ten dostane některé zajímavé doplňky, z nichž jmenujme elektrické otevírání dveří s možností nastavení maximálního úhlu otevření a vodotěsné přepážky v kufru. První možnost se hodí v případě, že parkujete v nízké garáži, pod stromem nebo pod podobnou překážkou, druhá vychytávka je dobrá, převážíte-li třeba takové lyžáky od sněhu.
Tato třída se neobjede bez chytrých elektronických pomocníků, proto se dočkáme například adaptivního tempomatu, bi-xenonových světel, nebo head-up displeje.
K dispozici by měly být stejné motorizace jako u sedanu, tedy benzíny 1,6 (180 koní), 2,0 (220 koní) a 2,8 o výkonu 300 koní. Diesely zastupují dvoulitry o výkonech 160 a 190 koní. Všechny motory jsou přeplňovány turbem. K dispozici jsou manuální i automatické šestistupňové převodovky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?