Velké kombi od Saabu by mělo nabídnout majitelům jisté odlišení od zavedených značek, přitom je ale neochudit ani o kapinku komfortu, dynamiky a technologií.
Saab 9-5 jistě neuvidíte na každém rohu. A to je právě to, co jeho zákazníci vyžadují, o to zajímavější tak bude podívat se, jak takováto novinka bude vypadat.
Základní linky jsou přirozeně převzaty ze sedanu 9-5, změna se týká především zavazadlového prostoru. Ten dostane některé zajímavé doplňky, z nichž jmenujme elektrické otevírání dveří s možností nastavení maximálního úhlu otevření a vodotěsné přepážky v kufru. První možnost se hodí v případě, že parkujete v nízké garáži, pod stromem nebo pod podobnou překážkou, druhá vychytávka je dobrá, převážíte-li třeba takové lyžáky od sněhu.
Tato třída se neobjede bez chytrých elektronických pomocníků, proto se dočkáme například adaptivního tempomatu, bi-xenonových světel, nebo head-up displeje.
K dispozici by měly být stejné motorizace jako u sedanu, tedy benzíny 1,6 (180 koní), 2,0 (220 koní) a 2,8 o výkonu 300 koní. Diesely zastupují dvoulitry o výkonech 160 a 190 koní. Všechny motory jsou přeplňovány turbem. K dispozici jsou manuální i automatické šestistupňové převodovky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.