Opel Zafira, oblíbené MPV, se dočkalo své třetí generace. Ta se představí na autosalonu v Ženevě jako téměř finální koncept.
Odmysleme si velká kola, maličko si "znormálněme" interiér a máme tu finální Opel Zafira C, jak Opel značí třetí generaci.
Design, který se údajně inspiroval u vlaků, je podobný modelu Ampera, který se v Ženevě ukáže také.
Technika zahrne veškeré technologie, kterými Opel disponuje. Půjde například o adaptivní světlomety AFL+, ortopedická sedadla nebo zajímavý systém, který dokáže číst značky s rychlostním omezením podél silnic.
Chybět nesmí ani systém Flex7, který dokáže zanořovat pět sedadel do podlahy, čímž je možné udělat ze Zafiry docela pěkný stěhovák. Oproti menší Merivě ale trochu překvapivě chybí dveře otevírající se naproti sobě.
Motorizace budou poměrně věrně kopírovat to, co nabízí model Astra. Pod kapotou konceptu se nachází přeplňovaná 1,4 o výkonu 140 koní.
Jsem zejména velmi zvědav, zda se dostanou do série ta zajímavá sedadla...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?