Opel Zafira, oblíbené MPV, se dočkalo své třetí generace. Ta se představí na autosalonu v Ženevě jako téměř finální koncept.
Odmysleme si velká kola, maličko si "znormálněme" interiér a máme tu finální Opel Zafira C, jak Opel značí třetí generaci.
Design, který se údajně inspiroval u vlaků, je podobný modelu Ampera, který se v Ženevě ukáže také.
Technika zahrne veškeré technologie, kterými Opel disponuje. Půjde například o adaptivní světlomety AFL+, ortopedická sedadla nebo zajímavý systém, který dokáže číst značky s rychlostním omezením podél silnic.
Chybět nesmí ani systém Flex7, který dokáže zanořovat pět sedadel do podlahy, čímž je možné udělat ze Zafiry docela pěkný stěhovák. Oproti menší Merivě ale trochu překvapivě chybí dveře otevírající se naproti sobě.
Motorizace budou poměrně věrně kopírovat to, co nabízí model Astra. Pod kapotou konceptu se nachází přeplňovaná 1,4 o výkonu 140 koní.
Jsem zejména velmi zvědav, zda se dostanou do série ta zajímavá sedadla...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?