Je to takový zvláštní přístup. Loni touto dobou jsem psal o tom, že Lexus hodlá představit paket Nurburgring pro svůj LF-A. A nyní Luxus říká, že jej oficiálně představí...
Zkrátka Lexus se s výstavní premiérou opravdu neunáhlil. Paket Nurburgring, který přirozeně oslavuje výjimečné časy, kterých tento vůz na slavném okruhu dosáhl, se v Ženevě představí poprvé na veřejnosti.
Vybaveno bude takto pouhých 50 kousků z pěti set, které chce značka vůbec vyrobit.
Nejde jen o optické detaily, speciální aerodynamické karbonové prvky, pevné křídlo vzadu, amlá křidélka po bocích apod., ale ladilo se i pod kapotou. Pravda, jen mírně, motor dostal o tři koně navrch, což je u vozu s 560 koňmi jako plivnout do moře a čekat, jestli to náhodou nezatopí Amsterdam, ale každý sportovní jezdec jistě ocení zrychlení šestistupňové sekvenční převodovky.
Výsledné hodnoty jsou stejné jako u standardního Lexusu LF-A, zrychlení z klidu na sto za 3,7 sekundy, maximálka 325 km/h, nicméně zmíněné úpravy se pravděpodobně nejlépe projeví při klikaté okruhové jízdě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?