Imperia je po desetiletí zaniklá belgická značka. O své místo na slunci by opět ráda bojovala, tentokrát s modelem GP.
Sportovní koncept GP má přinést značku opět do povědomí veřejností. Z toho se vytratila po druhé světové válce, přesto zůstal legendární jeden detail tamní továrny. Na její střeše byl totiž zbudován kilometrový ovál určený k testování nových vozů.
Druhá verze značky Imperia se rodí právě nyní se sportovním modelem GP. Ten se představil na autosalonu v Belgii, odkud Imperia pochází.
Co však víme je, že pod kapotou se ukrývají dva motory, spalovací, 1,6 o výkonu 210 koní) a elektrický s výkonem 136 koní. Zatímco sám elektromotor stačí k dosažení stovky za 6 sekund, přidá-li se i spalovací motor, stlačí se tato hodnota na pouhé 4 sekundy. Baterie uživí auto na 70 km dlouhé trase, přičemž jejich nabíjení je možné ze zásuvky. To ještě u hybridů rozhodně není standardem.
Na trhu by se měl objevit s cenovkou přesahující dva miliony korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.