Nástupce modelu nižší střední třídy v nabídce Hondy se oficiálně předvedl americkým zákazníkům. Právě z této verze bude čerpat i verze pro Evropu.
Americký Civic dostane dvě karosářské verze - klasický čtyřdveřový sedan a dvoudveřové kupátko. Jejich dynamicky střižený zevnejšek z velké části převezme i verze pro starý kontinent. Ta se předvede již za pár týdnů v Ženevě jako tří a pětidveřový hatchback.
Ale vraťme se k verzi pro Ameriku. K jeho pohonu budou sloužit tři jednotky. Hybrid kombinující zážehovou patnáctistovku s elektromotorem, ten doplní dvě benzinové varianty 1,8 VTEC (142 koní) a 2,4 litrový čtyřválec pro verzi Si (200 koní) spřažený s šestistupňovou manuální převodovkou. Ve spektru nabídky motorizací pro Evropu 2,4 litrový motor figurovat nebude, zato je jistotou nasazení turbodieselu.
V interiéru zavládl oproti předchůdci návrat od kosmického vzhledu směrem ke klasičtějším, konzervativnějším tvarům. Tvary exteréru působí dynamicky sportovně a rozhodně neurazí. Nezbývá než si počkat jak budou vypadat evropské verze japonského bestseleru zvaného Civic.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?