Nástupce modelu nižší střední třídy v nabídce Hondy se oficiálně předvedl americkým zákazníkům. Právě z této verze bude čerpat i verze pro Evropu.
Americký Civic dostane dvě karosářské verze - klasický čtyřdveřový sedan a dvoudveřové kupátko. Jejich dynamicky střižený zevnejšek z velké části převezme i verze pro starý kontinent. Ta se předvede již za pár týdnů v Ženevě jako tří a pětidveřový hatchback.
Ale vraťme se k verzi pro Ameriku. K jeho pohonu budou sloužit tři jednotky. Hybrid kombinující zážehovou patnáctistovku s elektromotorem, ten doplní dvě benzinové varianty 1,8 VTEC (142 koní) a 2,4 litrový čtyřválec pro verzi Si (200 koní) spřažený s šestistupňovou manuální převodovkou. Ve spektru nabídky motorizací pro Evropu 2,4 litrový motor figurovat nebude, zato je jistotou nasazení turbodieselu.
V interiéru zavládl oproti předchůdci návrat od kosmického vzhledu směrem ke klasičtějším, konzervativnějším tvarům. Tvary exteréru působí dynamicky sportovně a rozhodně neurazí. Nezbývá než si počkat jak budou vypadat evropské verze japonského bestseleru zvaného Civic.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.