Půjde o nejúspornější Golf všech dob. A také jeden z nejlehčích.
Nový VW Golf blue-e-motion by se na trh měl dostat kolem roku 2020. V té době již budou platit mnohem přísnější pravidla pro emise produkované osobními automobily.
V tomto roce již budou muset mít výrobci automobilů průměrnou hodnotu emitovaných plynů CO2 na úrovni 95g/km. Volkswagen míří s Golfem ještě níže. Tento model by měl dosahovat úrovně kolem 75g/km.
Půjde pravděpodobně již o osmou generaci tohoto populárního hatchbacku. Využívat by měl některé technologie z konceptu XL1, který je také v plánu pro sériovou produkci. Využit by měl být například dvouválcový diesel. Motor bude využívat novou technlogii spalování a také nové materiály, což by mělo nadále snížit jeho spotřebu.
Jedním z klíčových parametrů pro dosažení nízké spotřeby je váha celého automobilu. Spolu s aerodynamikou vozu to budou pravděpodobně největší úkoly pro inženýry Volkswagenu. Kvůli úspoře váhy se také pravděpodobně nedočkáme žádných kvant baterií schovaných různě po autě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?