Půjde o nejúspornější Golf všech dob. A také jeden z nejlehčích.
Nový VW Golf blue-e-motion by se na trh měl dostat kolem roku 2020. V té době již budou platit mnohem přísnější pravidla pro emise produkované osobními automobily.
V tomto roce již budou muset mít výrobci automobilů průměrnou hodnotu emitovaných plynů CO2 na úrovni 95g/km. Volkswagen míří s Golfem ještě níže. Tento model by měl dosahovat úrovně kolem 75g/km.
Půjde pravděpodobně již o osmou generaci tohoto populárního hatchbacku. Využívat by měl některé technologie z konceptu XL1, který je také v plánu pro sériovou produkci. Využit by měl být například dvouválcový diesel. Motor bude využívat novou technlogii spalování a také nové materiály, což by mělo nadále snížit jeho spotřebu.
Jedním z klíčových parametrů pro dosažení nízké spotřeby je váha celého automobilu. Spolu s aerodynamikou vozu to budou pravděpodobně největší úkoly pro inženýry Volkswagenu. Kvůli úspoře váhy se také pravděpodobně nedočkáme žádných kvant baterií schovaných různě po autě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.