Lancia představila trojici modelů, které jsou pouhým přeznačkováním amerických vozů. Jde o Chryslery 200, 300C a Grand Voyager.
To, že americké vozy koncernu Chrylser se budou nově v Evropě prodávat pod značkou Lancia, není žádná novinka. Situace je konečně tu a my vidíme, jak budou vypadat tři noví Italové.
Lancia Phedra, velké MPV, je nahrazeno Lancií Grand Voyager. Lancia se rozhodla využít označení známého i v Evropě, proto se americké MPV ani nepřejmenovávalo. Lancia nepředstavila paletu motorů, ale na autosalonu v Ženevě bude vůz stát s motorem 3,6 o výkonu téměř 300 koní. na MPV v Evropě opravdu hodně.
Lancia Thema bude jistě jedním z nejrobustnější vozů, je totiž postaven na základě Chrysleru 300C. Designově je téměř nezměněný, Velký vůz bude k dispozici se třemi motory, benzínový bude mít objem 3,6 litru a výkon tři sta koní, dva diesely budou ze tří litrů objemu dávat 190 a 224 koní. Vůz s reinkarnovaným jménem se bude prodávat na podzim, přičemž bude nabízet výbavu adekvátní své kategorii.
Třetí představený vůz bude zatím teprve konceptem. Je to zvláštní protože jde opět jen o přeznačkovaný Chrysler, tentokrát 200. Bude se jmenovat Lancia Flavia. Lanica tu pravděpodobně jen zkoumá zájem o sedan a kabriolet, protože se holedbá tím, že výrobu je schopna zahájit do šesti měsíců. Bodejť by ne...
Mimo tří amerických modelů se v Ženevě ukáže i nová Lancia Ypsilon a také facelift modelu Delta.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?