Znovuobjevitel plechové skládací střechy je zpět. Roadster Mercedes-Benz SLK se dočkal své třetí generace.
Už od první generace tohoto vozu se Mercedesu daří. Je tomu tak dost možná i kvůli tomu, že právě od první generace přichází s inovativní, vlastně ale jen zapomenutou technologií pevné skládací střechy.
Design karoserie se jednoznačně nechává inspirovat dospělejším modelem SLS, ale samozřejmě i sedanoidním CLS. Nutno říci, že se daří a vůz vypadá velmi povedeně. Zasluhuje se na to i značné použití LED, zejména na zadních lampách a také na předních denních světlech.
Mercedes u tohoto vozu ukazuje velmi zajímavý prvek nazvaný Magic Sky Control. Jde o střechu, kterou jde zprůhlednit nebo naopak zneprůhlednit stiskuním tlačítka.
K dispozici bude trojice motorů, všechny s přízviskem BlueEFFICIENCY, tedy s jistými úspornými technologiemi, zejména Start-stop systémem. Základem bude SLK 200, jehož výkon se zastaví na 184 koních a to při parametrech zrychlení za 7 sekund, maximální rychlosti 240 km/h a spotřebě velmi slušných 6,1 litru.
Vyšší model má stejný objem 1,8 litru, ovšem výkon vyšponovaný na 204 koní. Na stovku zrychlí za 6,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 243 km/h.
Nejvyšší motorizací se stane prozatím šestiválec 3,5 o výkonu 306 koní. Z nuly na stovku zrychlí za 5,6 sekundy a rozjede se na 250 km/h. Zde ale již zasahuje omezovač.
K dispozici budou hned tři podvozky, standardní a přitvrzená varianta standardního. Mimo to Mercedes nabídne také Dynamic Handling s aktivním zavěšením kol a plno elektronickými pomocníky, jako například systém Active Steer, který mění účinky posilovače.
Tuzemksé ceny zatím neznáme, nicméně podle těch němckých by se měl základ vejít pod milion.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?