Mercedes-Benz SLK - třetí generace krásy

Marek Litzman, 14. ledna 2011, 08:35 Google+

Znovuobjevitel plechové skládací střechy je zpět. Roadster Mercedes-Benz SLK se dočkal své třetí generace.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SLK

SLK | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Už od první generace tohoto vozu se Mercedesu daří. Je tomu tak dost možná i kvůli tomu, že právě od první generace přichází s inovativní, vlastně ale jen zapomenutou technologií pevné skládací střechy.

Design karoserie se jednoznačně nechává inspirovat dospělejším modelem SLS, ale samozřejmě i sedanoidním CLS. Nutno říci, že se daří a vůz vypadá velmi povedeně. Zasluhuje se na to i značné použití LED, zejména na zadních lampách a také na předních denních světlech.

 Mercedes u tohoto vozu ukazuje velmi zajímavý prvek nazvaný Magic Sky Control. Jde o střechu, kterou jde zprůhlednit nebo naopak zneprůhlednit stiskuním tlačítka.

K dispozici bude trojice motorů, všechny s přízviskem BlueEFFICIENCY, tedy s jistými úspornými technologiemi, zejména Start-stop systémem. Základem bude SLK 200, jehož výkon se zastaví na 184 koních a to při parametrech zrychlení za 7 sekund, maximální rychlosti 240 km/h a spotřebě velmi slušných 6,1 litru.

Vyšší model má stejný objem 1,8 litru,  ovšem výkon vyšponovaný na 204 koní. Na stovku zrychlí za 6,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 243 km/h.

Nejvyšší motorizací se stane prozatím šestiválec 3,5 o výkonu 306 koní. Z nuly na stovku zrychlí za 5,6 sekundy a rozjede se na 250 km/h. Zde ale již zasahuje omezovač.

K dispozici budou hned tři podvozky, standardní a přitvrzená varianta standardního. Mimo to Mercedes nabídne  také Dynamic Handling s aktivním zavěšením kol a plno elektronickými pomocníky, jako například systém Active Steer, který mění účinky posilovače.

Tuzemksé ceny zatím neznáme, nicméně podle těch němckých by se měl základ vejít pod milion.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz SLK - třetí generace krásy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

KV7

Kia KV7 prináša budúcnosť do segmentu vozidiel typu van

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud