Znovuobjevitel plechové skládací střechy je zpět. Roadster Mercedes-Benz SLK se dočkal své třetí generace.
Už od první generace tohoto vozu se Mercedesu daří. Je tomu tak dost možná i kvůli tomu, že právě od první generace přichází s inovativní, vlastně ale jen zapomenutou technologií pevné skládací střechy.
Design karoserie se jednoznačně nechává inspirovat dospělejším modelem SLS, ale samozřejmě i sedanoidním CLS. Nutno říci, že se daří a vůz vypadá velmi povedeně. Zasluhuje se na to i značné použití LED, zejména na zadních lampách a také na předních denních světlech.
Mercedes u tohoto vozu ukazuje velmi zajímavý prvek nazvaný Magic Sky Control. Jde o střechu, kterou jde zprůhlednit nebo naopak zneprůhlednit stiskuním tlačítka.
K dispozici bude trojice motorů, všechny s přízviskem BlueEFFICIENCY, tedy s jistými úspornými technologiemi, zejména Start-stop systémem. Základem bude SLK 200, jehož výkon se zastaví na 184 koních a to při parametrech zrychlení za 7 sekund, maximální rychlosti 240 km/h a spotřebě velmi slušných 6,1 litru.
Vyšší model má stejný objem 1,8 litru, ovšem výkon vyšponovaný na 204 koní. Na stovku zrychlí za 6,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 243 km/h.
Nejvyšší motorizací se stane prozatím šestiválec 3,5 o výkonu 306 koní. Z nuly na stovku zrychlí za 5,6 sekundy a rozjede se na 250 km/h. Zde ale již zasahuje omezovač.
K dispozici budou hned tři podvozky, standardní a přitvrzená varianta standardního. Mimo to Mercedes nabídne také Dynamic Handling s aktivním zavěšením kol a plno elektronickými pomocníky, jako například systém Active Steer, který mění účinky posilovače.
Tuzemksé ceny zatím neznáme, nicméně podle těch němckých by se měl základ vejít pod milion.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?