Znovuobjevitel plechové skládací střechy je zpět. Roadster Mercedes-Benz SLK se dočkal své třetí generace.
Už od první generace tohoto vozu se Mercedesu daří. Je tomu tak dost možná i kvůli tomu, že právě od první generace přichází s inovativní, vlastně ale jen zapomenutou technologií pevné skládací střechy.
Design karoserie se jednoznačně nechává inspirovat dospělejším modelem SLS, ale samozřejmě i sedanoidním CLS. Nutno říci, že se daří a vůz vypadá velmi povedeně. Zasluhuje se na to i značné použití LED, zejména na zadních lampách a také na předních denních světlech.
Mercedes u tohoto vozu ukazuje velmi zajímavý prvek nazvaný Magic Sky Control. Jde o střechu, kterou jde zprůhlednit nebo naopak zneprůhlednit stiskuním tlačítka.
K dispozici bude trojice motorů, všechny s přízviskem BlueEFFICIENCY, tedy s jistými úspornými technologiemi, zejména Start-stop systémem. Základem bude SLK 200, jehož výkon se zastaví na 184 koních a to při parametrech zrychlení za 7 sekund, maximální rychlosti 240 km/h a spotřebě velmi slušných 6,1 litru.
Vyšší model má stejný objem 1,8 litru, ovšem výkon vyšponovaný na 204 koní. Na stovku zrychlí za 6,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 243 km/h.
Nejvyšší motorizací se stane prozatím šestiválec 3,5 o výkonu 306 koní. Z nuly na stovku zrychlí za 5,6 sekundy a rozjede se na 250 km/h. Zde ale již zasahuje omezovač.
K dispozici budou hned tři podvozky, standardní a přitvrzená varianta standardního. Mimo to Mercedes nabídne také Dynamic Handling s aktivním zavěšením kol a plno elektronickými pomocníky, jako například systém Active Steer, který mění účinky posilovače.
Tuzemksé ceny zatím neznáme, nicméně podle těch němckých by se měl základ vejít pod milion.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?