VIDEO: Toyota odvodila od svého modelu Prius MPV. Rozlišuje ho jediným písmenkem, v na konci. Jaké bude?
Toyota Prius v vypadá jako nafouknutý standardní Prius. Jeho tvary zůstaly téměř nezměněny, jen trochu opuchly. Neznalému pozorovateli se pravděpodobně budou oba vozy plést. To ale asi není na škodu, jednoznačná identifikace 461 cm dlouhého MPV s o patnáct centimetrů kratším vozem je v tomto případě prospěšná.
Přestože Prius v na té délku má, jeho karoserie bude alespoň prozatím jen pětimístná. Sedmimístná verze není nikde zmíněna, což samozřejmě neznamená, že nebude časem s velkou parádou představena. Důležitou informací je u MPV kufr. Ten bude mít objem 970 litrů až po střechu, jenže tato hodnota není podle evropské metodiky měření, která počítá jen s objemem po okna. Reálně můžeme očekávat něco kolem poloviny této hodnoty.
Prius MPV využívá stejné techniky jako standardní vůz, tedy kombinace spalovacího motoru 1,8 a elektromotoru o výkonu 136 koní. Spotřeba bude asi o litr vyšší než Prius, který dosahuje podle evropské metodiky spotřeby pod 4 litry na 100 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.