Toyota Prius v - hybridní MPV od Toyoty

Toyota Prius v - hybridní MPV od Toyoty
Toyota Prius v - hybridní MPV od Toyoty, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 11. ledna 2011 12:58
Sdílej:

VIDEO: Toyota odvodila od svého modelu Prius MPV. Rozlišuje ho jediným písmenkem, v na konci. Jaké bude?

Toyota Prius v vypadá jako nafouknutý standardní Prius. Jeho tvary zůstaly téměř nezměněny, jen trochu opuchly. Neznalému pozorovateli se pravděpodobně budou oba vozy plést. To ale asi není na škodu, jednoznačná identifikace 461 cm dlouhého MPV s o patnáct centimetrů kratším vozem je v tomto případě prospěšná.

Přestože Prius v na té délku má, jeho karoserie bude alespoň prozatím jen pětimístná.  Sedmimístná verze není nikde zmíněna, což samozřejmě neznamená, že nebude časem s velkou parádou představena. Důležitou informací je u MPV kufr. Ten bude mít objem 970 litrů až po střechu, jenže tato hodnota není podle evropské metodiky měření, která počítá jen s objemem po okna. Reálně můžeme očekávat něco kolem poloviny této hodnoty.

Prius MPV využívá stejné techniky jako standardní vůz, tedy kombinace spalovacího motoru 1,8 a elektromotoru o výkonu 136 koní. Spotřeba bude asi o litr vyšší než Prius, který dosahuje podle evropské metodiky spotřeby pod 4 litry na 100 km.

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.