VIDEO: Toyota odvodila od svého modelu Prius MPV. Rozlišuje ho jediným písmenkem, v na konci. Jaké bude?
Toyota Prius v vypadá jako nafouknutý standardní Prius. Jeho tvary zůstaly téměř nezměněny, jen trochu opuchly. Neznalému pozorovateli se pravděpodobně budou oba vozy plést. To ale asi není na škodu, jednoznačná identifikace 461 cm dlouhého MPV s o patnáct centimetrů kratším vozem je v tomto případě prospěšná.
Přestože Prius v na té délku má, jeho karoserie bude alespoň prozatím jen pětimístná. Sedmimístná verze není nikde zmíněna, což samozřejmě neznamená, že nebude časem s velkou parádou představena. Důležitou informací je u MPV kufr. Ten bude mít objem 970 litrů až po střechu, jenže tato hodnota není podle evropské metodiky měření, která počítá jen s objemem po okna. Reálně můžeme očekávat něco kolem poloviny této hodnoty.
Prius MPV využívá stejné techniky jako standardní vůz, tedy kombinace spalovacího motoru 1,8 a elektromotoru o výkonu 136 koní. Spotřeba bude asi o litr vyšší než Prius, který dosahuje podle evropské metodiky spotřeby pod 4 litry na 100 km.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?