Nástupca malej Toyoty Yaris už klope na dvere. Automobilka plánuje predstavenie novej generácie obľúbeného mestského automobilu už v budúcom roku, my sme získali prvé fotografie jej novej podoby.
Nová Toyota Yaris zažije svoje predstavenie najprv na domácom japonskom trhu, avšak pod názvom Vitz. V Európe by sa mal Yaris predstaviť na ženevskom autosalóne v marci.
Z prvých fotografií je zrejmé, že dizajnéri sa pri návrhu novej generácii snažili o to, aby nový Yaris zaujal aj mužské pohlavie. Na novinke nájdeme podstatne viac hrán ako doteraz, vďaka čomu pôsobí Yaris o čosi dospelejším dojmom. Celkové proporcie karoséria sa zrejme príliš nezmenili, očakáva sa, že nové japonské mini bude oproti predchodcovi ľahšie zhruba o 30 kilogramov.
V interiéri sa dočkáme jednej zásadnej zmeny. Konštruktéri tento krát umiestnili prístrojový štít pred zrak vodiča, centrálne umiestnenie prístrojov je tak našťastie minulosťou.
Pod kapotou sa zrejme objavia známe pohonné jednotky – litrový trojvalec s maximálnym výkonom 50 kW/68 k a štvorvalec 1,33 l s výkonom 68 kW/93 k). Silnejší štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý dosahuje maximálny výkon 79 kW/107 k, zrejme ostane vyhradený pre športovú verziu RS a domáci japonský trh.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.