Nástupca malej Toyoty Yaris už klope na dvere. Automobilka plánuje predstavenie novej generácie obľúbeného mestského automobilu už v budúcom roku, my sme získali prvé fotografie jej novej podoby.
Nová Toyota Yaris zažije svoje predstavenie najprv na domácom japonskom trhu, avšak pod názvom Vitz. V Európe by sa mal Yaris predstaviť na ženevskom autosalóne v marci.
Z prvých fotografií je zrejmé, že dizajnéri sa pri návrhu novej generácii snažili o to, aby nový Yaris zaujal aj mužské pohlavie. Na novinke nájdeme podstatne viac hrán ako doteraz, vďaka čomu pôsobí Yaris o čosi dospelejším dojmom. Celkové proporcie karoséria sa zrejme príliš nezmenili, očakáva sa, že nové japonské mini bude oproti predchodcovi ľahšie zhruba o 30 kilogramov.
V interiéri sa dočkáme jednej zásadnej zmeny. Konštruktéri tento krát umiestnili prístrojový štít pred zrak vodiča, centrálne umiestnenie prístrojov je tak našťastie minulosťou.
Pod kapotou sa zrejme objavia známe pohonné jednotky – litrový trojvalec s maximálnym výkonom 50 kW/68 k a štvorvalec 1,33 l s výkonom 68 kW/93 k). Silnejší štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý dosahuje maximálny výkon 79 kW/107 k, zrejme ostane vyhradený pre športovú verziu RS a domáci japonský trh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.