Chrysler 300C získal kus elegance a přišel o kus majestátu. Tak by se dal charakterizovat redesign velkého amerického sedanu.
Je tomu tak správně, nebo se Chrysler připraví o zákazníky? Zatímco dřívější 300C byl drsný, hranatý, gansterský a pro chlapy, novinka působí poněkud...oble. Ne špatně, prostě oble.
Nový designový směr vyhladil ostré hrany původního 300C, zlidštil obří přední gril a učinil dvě kola předních světlometů v pás. Zda je to dobře, posuďte sami.
Chrysler se věnoval také interiéru. ten by měl být kvalitnější, to je tradiční slabina amerických vozů. Uprostřed trůní velký displej navigace.
Chrysler nabídne tradiční paletu motorů. Základem bude jako obvykle šestiválec Penastar, lepší verze nabídnou V8 HEMI 5,7 kolem 360 koní a V8 HEMI 6,3 STR8, tedy ostrou verzi s vysokým výkonem. Dá se očekávat, že díky kooperaci s Alfou Romeo nabídne Chrysler i diesel.
Automobilka se snažila zvýšit komfort. Jednak laděním podvozku, ale i zlepšováním aerodynamiky pro omezení svistu.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.