Chrysler 300C získal kus elegance a přišel o kus majestátu. Tak by se dal charakterizovat redesign velkého amerického sedanu.
Je tomu tak správně, nebo se Chrysler připraví o zákazníky? Zatímco dřívější 300C byl drsný, hranatý, gansterský a pro chlapy, novinka působí poněkud...oble. Ne špatně, prostě oble.
Nový designový směr vyhladil ostré hrany původního 300C, zlidštil obří přední gril a učinil dvě kola předních světlometů v pás. Zda je to dobře, posuďte sami.
Chrysler se věnoval také interiéru. ten by měl být kvalitnější, to je tradiční slabina amerických vozů. Uprostřed trůní velký displej navigace.
Chrysler nabídne tradiční paletu motorů. Základem bude jako obvykle šestiválec Penastar, lepší verze nabídnou V8 HEMI 5,7 kolem 360 koní a V8 HEMI 6,3 STR8, tedy ostrou verzi s vysokým výkonem. Dá se očekávat, že díky kooperaci s Alfou Romeo nabídne Chrysler i diesel.
Automobilka se snažila zvýšit komfort. Jednak laděním podvozku, ale i zlepšováním aerodynamiky pro omezení svistu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?