Malé mestské automobily sa tešia stále väčšej popularite. Túto triedu nemohla obísť ani japonská Honda, ktorá pre Indiu pripravila model Brio.
Japonská Honda sa rozhodla využiť možnosti koncepčného vozidla Honda New Small Concept naplno, a prevtelila ho do sériovej podoby. Nový mini automobil Honda Brio je vyvinutý prioritne pre rozvíjajúce sa juhoázijské trhy –Indiu a Thajsko. Honda bude svojou novinkou konkurovať zabehnutým konkurentom Hyundai i10 alebo Suzuki Alto.
Honda Brio sa svojimi rozmermi 3610 mm x 1680 mm x 1475 mm hodí do mnohých preplnených veľkomiest, mala by ponúkať všetko, čo by moderné vozidlo kategórie mini ponúkať malo. Konštruktéri sa pri návrhu usporiadania interiéru snažili o maximálne využitie vnútorného priestoru v prospech cestujúcich, čo je zrejmé aj z letmého pohľadu do interiéru vozidla. Ten zaujme minimalistickým prevedením stredovej konzoly a vykrojením priestoru palubnej dosky pre zväčšenie priestoru na kolená predných cestujúcich.
Z oficiálnych informácií zatiaľ nie je známe, ktorý agregát sa bude starať o pohon malej Hondy. Isté však je, že výrobca stlačil priemernú spotrebu paliva pod 5 litrov na 100 km.
Predaj Hondy Brio je v Indii a Thajsku naplánovaný na začiatok marca 2011.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?