Malé mestské automobily sa tešia stále väčšej popularite. Túto triedu nemohla obísť ani japonská Honda, ktorá pre Indiu pripravila model Brio.
Japonská Honda sa rozhodla využiť možnosti koncepčného vozidla Honda New Small Concept naplno, a prevtelila ho do sériovej podoby. Nový mini automobil Honda Brio je vyvinutý prioritne pre rozvíjajúce sa juhoázijské trhy –Indiu a Thajsko. Honda bude svojou novinkou konkurovať zabehnutým konkurentom Hyundai i10 alebo Suzuki Alto.
Honda Brio sa svojimi rozmermi 3610 mm x 1680 mm x 1475 mm hodí do mnohých preplnených veľkomiest, mala by ponúkať všetko, čo by moderné vozidlo kategórie mini ponúkať malo. Konštruktéri sa pri návrhu usporiadania interiéru snažili o maximálne využitie vnútorného priestoru v prospech cestujúcich, čo je zrejmé aj z letmého pohľadu do interiéru vozidla. Ten zaujme minimalistickým prevedením stredovej konzoly a vykrojením priestoru palubnej dosky pre zväčšenie priestoru na kolená predných cestujúcich.
Z oficiálnych informácií zatiaľ nie je známe, ktorý agregát sa bude starať o pohon malej Hondy. Isté však je, že výrobca stlačil priemernú spotrebu paliva pod 5 litrov na 100 km.
Predaj Hondy Brio je v Indii a Thajsku naplánovaný na začiatok marca 2011.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?