Automobilka Hyundai zverejnila prvé oficiálne fotografie svojho zástupcu vyššej strednej triedy, modelu Grandeur. Z piatej generácie tohto modelu vyžaruje dynamika a elegancia v duchu najnovšich modelov značky. Dokáže osloviť aj náročný európsky trh?
Kórejský Hyundai vyslal do sveta prvé oficiálne fotografie modelu Grandeur, ktorý sa veľkosťou zaraďuje medzi Sonatu a Genesis. Hyundai má v talóne ešte aj vlajkovú loď Equus, po predstavení modelu Grandeur tak bude obnova palety sedanov tejto kórejskej automobilky kompletná.
Prvý pohľad na novinku v triede sedanov vyššej strednej triedy potvrdzuje, že pri modeli Grandeur dizajnéri uplatnili nedávno nastolený dizajnový jazyk „Fluidic Sculpture“. Predná časť nie je nepodobná sedanom Sonata alebo Genesis, svetlomety ukrývajú technológiu LED. Profil karosérie je dynamický, zadnou časťou v oblasti blatníkov sa nesie zvýraznený prelis, ktorý diktuje aj ukončenie hrany okien dverí.
Spomínaný prelis plynule prechádza do zadnej časti karosérie, resp. do veka batožinového priestoru a vytvára tak akúsi odtrhovú hranu pre zlepšenie prúdenia vzduchu za vozidlom. Horizontálne usporiadané koncové svetlomety opticky delí veko kufra, sú však prepojené tenším pásikom, ktorý nesie označenie modelu. Interiér novinky zatiaľ ostáva neodhalený.
Premiéra nového Hyundai Grandeur sa zrejme odohrá na novoročnom autosalóne v Detroite, vtedy budú zverejnené ďalšie informácie týkajúce sa pohonných jednotiek alebo interiéru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.