Audi po řadě spekulací oficiálně představilo nejostřejší model v nabídce malého hatchbacku A3. RS3 má 340 koní.
Jen málo hatchbacků má sílu konkurovat nejnovějšímu počinu od Audi. 340 koní v hatchbacku nižsí třední třídy, to je opravdu hodně. Více má snad jen Subaru Impreza ve speciální edici. Motor je pro audi typický pětiválec o objemu 2,5 litru. Je dopován turbem. Točivý moment vrcholí na hodnotě 450 Nm.
Jak je u Audi zvykem, výkon je rozdělen na všechna kola. Využit je moderní dvouspojkový automat DSG, který má hned sedm kvaltů.
Díky tomu všemu se rozjede RS 3 Sportback na stovku za 4,6 sekundy, maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h.
Zajímavé je, že Audi zvolilo pro svůj rychlý model karoserii kombi, to nebývá zvykem. Samozřejmé je, že podvozek byl pro drsnou jízdu s eReSem řádně zpevněn.
Základní cena je v Německu 50 tisíc euro (asi 1,2 milionu korun). Cena u nás je zatím neznámá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?