Audi po řadě spekulací oficiálně představilo nejostřejší model v nabídce malého hatchbacku A3. RS3 má 340 koní.
Jen málo hatchbacků má sílu konkurovat nejnovějšímu počinu od Audi. 340 koní v hatchbacku nižsí třední třídy, to je opravdu hodně. Více má snad jen Subaru Impreza ve speciální edici. Motor je pro audi typický pětiválec o objemu 2,5 litru. Je dopován turbem. Točivý moment vrcholí na hodnotě 450 Nm.
Jak je u Audi zvykem, výkon je rozdělen na všechna kola. Využit je moderní dvouspojkový automat DSG, který má hned sedm kvaltů.
Díky tomu všemu se rozjede RS 3 Sportback na stovku za 4,6 sekundy, maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h.
Zajímavé je, že Audi zvolilo pro svůj rychlý model karoserii kombi, to nebývá zvykem. Samozřejmé je, že podvozek byl pro drsnou jízdu s eReSem řádně zpevněn.
Základní cena je v Německu 50 tisíc euro (asi 1,2 milionu korun). Cena u nás je zatím neznámá.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?