Nissan po čtyřech letech výroby inovuje svůj sportovní model GT-R. Dostane především silnější motor.
Inovovaný Nissan GT-R byl k vidění už v Paříži, ale co bylo podivné - bez jakýchkoliv technických detailů. Nyní je máme a můžeme si novinku představit.
Tou asi nejviditelnější změnou je vylepšení aerodynamiky. Malými, ale promyšlenými úpravami se podařilo docílit dvou protichůdných požadavků, zvýšil se přítlak přední nápravy, ale snížil se odpor vzduchu.
Méně viditelná, zato pro řidiče důležitější je úprava motoru. Díky průchodnějším potrubím a vyššímu tlaku turba vzrostl výkon ze 485 na plných 530 koní.
Spolu s motorem byl vylepšen i pohon všech kol, který mimo jiné umí při pomalém manévrování odpojit přední nápravu, což zlepšuje manévrovatelnost. Elektronické jízdní režimy ruší Launch Control, který mohl aktivovat jen servis, zato přidává ostrý režim R, který jej nahrazuje. Diagnostiku si udělá sám v vůz a je-li něco v nepořádku, závodní režim nepřipustí.
Vylepšily se i další detaily, například rozpěry mezi koly jsou nyní tužší, tlumiče lépe odladěné a tak dále. Inženýři na novince zkrátka opravdu zapracovali.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.