Nissan po čtyřech letech výroby inovuje svůj sportovní model GT-R. Dostane především silnější motor.
Inovovaný Nissan GT-R byl k vidění už v Paříži, ale co bylo podivné - bez jakýchkoliv technických detailů. Nyní je máme a můžeme si novinku představit.
Tou asi nejviditelnější změnou je vylepšení aerodynamiky. Malými, ale promyšlenými úpravami se podařilo docílit dvou protichůdných požadavků, zvýšil se přítlak přední nápravy, ale snížil se odpor vzduchu.
Méně viditelná, zato pro řidiče důležitější je úprava motoru. Díky průchodnějším potrubím a vyššímu tlaku turba vzrostl výkon ze 485 na plných 530 koní.
Spolu s motorem byl vylepšen i pohon všech kol, který mimo jiné umí při pomalém manévrování odpojit přední nápravu, což zlepšuje manévrovatelnost. Elektronické jízdní režimy ruší Launch Control, který mohl aktivovat jen servis, zato přidává ostrý režim R, který jej nahrazuje. Diagnostiku si udělá sám v vůz a je-li něco v nepořádku, závodní režim nepřipustí.
Vylepšily se i další detaily, například rozpěry mezi koly jsou nyní tužší, tlumiče lépe odladěné a tak dále. Inženýři na novince zkrátka opravdu zapracovali.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.