Nissan po čtyřech letech výroby inovuje svůj sportovní model GT-R. Dostane především silnější motor.
Inovovaný Nissan GT-R byl k vidění už v Paříži, ale co bylo podivné - bez jakýchkoliv technických detailů. Nyní je máme a můžeme si novinku představit.
Tou asi nejviditelnější změnou je vylepšení aerodynamiky. Malými, ale promyšlenými úpravami se podařilo docílit dvou protichůdných požadavků, zvýšil se přítlak přední nápravy, ale snížil se odpor vzduchu.
Méně viditelná, zato pro řidiče důležitější je úprava motoru. Díky průchodnějším potrubím a vyššímu tlaku turba vzrostl výkon ze 485 na plných 530 koní.
Spolu s motorem byl vylepšen i pohon všech kol, který mimo jiné umí při pomalém manévrování odpojit přední nápravu, což zlepšuje manévrovatelnost. Elektronické jízdní režimy ruší Launch Control, který mohl aktivovat jen servis, zato přidává ostrý režim R, který jej nahrazuje. Diagnostiku si udělá sám v vůz a je-li něco v nepořádku, závodní režim nepřipustí.
Vylepšily se i další detaily, například rozpěry mezi koly jsou nyní tužší, tlumiče lépe odladěné a tak dále. Inženýři na novince zkrátka opravdu zapracovali.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?