Nissan po čtyřech letech výroby inovuje svůj sportovní model GT-R. Dostane především silnější motor.
Inovovaný Nissan GT-R byl k vidění už v Paříži, ale co bylo podivné - bez jakýchkoliv technických detailů. Nyní je máme a můžeme si novinku představit.
Tou asi nejviditelnější změnou je vylepšení aerodynamiky. Malými, ale promyšlenými úpravami se podařilo docílit dvou protichůdných požadavků, zvýšil se přítlak přední nápravy, ale snížil se odpor vzduchu.
Méně viditelná, zato pro řidiče důležitější je úprava motoru. Díky průchodnějším potrubím a vyššímu tlaku turba vzrostl výkon ze 485 na plných 530 koní.
Spolu s motorem byl vylepšen i pohon všech kol, který mimo jiné umí při pomalém manévrování odpojit přední nápravu, což zlepšuje manévrovatelnost. Elektronické jízdní režimy ruší Launch Control, který mohl aktivovat jen servis, zato přidává ostrý režim R, který jej nahrazuje. Diagnostiku si udělá sám v vůz a je-li něco v nepořádku, závodní režim nepřipustí.
Vylepšily se i další detaily, například rozpěry mezi koly jsou nyní tužší, tlumiče lépe odladěné a tak dále. Inženýři na novince zkrátka opravdu zapracovali.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?