Počínaje dnešním dnem začíná český importér značky Subaru přijímat objednávky na nové WRX STi. Ceny jsou o chlup nižší než doteď a v nabídce nechybí sedan!
Změnou je označení modelu, ze kterého úplně zmizel název Impreza a jde prostě jen o Subaru WRX STi. Daleko podstatnější je ale možnost volby karoserie. Kromě hatchbacku se totiž do nabídky vrací kultovní a fanoušky po celém světě vymodlený sedan lišící se i maximální rychlostí. Zatímco prvně jmenovaný zvládne „jen“ 250 km/h, sedan o 5 km/h víc.Pod kapotou zůstalo všechno při starém. Přeplňovaný boxer o objemu 2.5 litru disponuje výkonem 221 kW (300 k) a spřažen je se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Zrychlení na stovku trvá „estéíčku“ 5,2 sekundy. O dvě desetiny na 10,5 l/100 km vzrostla i tabulková hodnota pro kombinovanou spotřebu.Nejlevnějším WRX STi je hatchback za 1 080 000 Kč, což je o 20 tisíc méně než dosud. Za sedan se naopak 20 tisíc korun připlácí. Za dalších 120 tisíc může zájemce zvolit lepší ze dvou stupňů výbavy TOP zahrnující navíc zatmavěná skla, kola BBS, sportovní sedačky RECARO, bezklíčkový vstup a startování a několik dalších drobností.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?