Počínaje dnešním dnem začíná český importér značky Subaru přijímat objednávky na nové WRX STi. Ceny jsou o chlup nižší než doteď a v nabídce nechybí sedan!
Změnou je označení modelu, ze kterého úplně zmizel název Impreza a jde prostě jen o Subaru WRX STi. Daleko podstatnější je ale možnost volby karoserie. Kromě hatchbacku se totiž do nabídky vrací kultovní a fanoušky po celém světě vymodlený sedan lišící se i maximální rychlostí. Zatímco prvně jmenovaný zvládne „jen“ 250 km/h, sedan o 5 km/h víc.Pod kapotou zůstalo všechno při starém. Přeplňovaný boxer o objemu 2.5 litru disponuje výkonem 221 kW (300 k) a spřažen je se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Zrychlení na stovku trvá „estéíčku“ 5,2 sekundy. O dvě desetiny na 10,5 l/100 km vzrostla i tabulková hodnota pro kombinovanou spotřebu.Nejlevnějším WRX STi je hatchback za 1 080 000 Kč, což je o 20 tisíc méně než dosud. Za sedan se naopak 20 tisíc korun připlácí. Za dalších 120 tisíc může zájemce zvolit lepší ze dvou stupňů výbavy TOP zahrnující navíc zatmavěná skla, kola BBS, sportovní sedačky RECARO, bezklíčkový vstup a startování a několik dalších drobností.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?