Počínaje dnešním dnem začíná český importér značky Subaru přijímat objednávky na nové WRX STi. Ceny jsou o chlup nižší než doteď a v nabídce nechybí sedan!
Změnou je označení modelu, ze kterého úplně zmizel název Impreza a jde prostě jen o Subaru WRX STi. Daleko podstatnější je ale možnost volby karoserie. Kromě hatchbacku se totiž do nabídky vrací kultovní a fanoušky po celém světě vymodlený sedan lišící se i maximální rychlostí. Zatímco prvně jmenovaný zvládne „jen“ 250 km/h, sedan o 5 km/h víc.Pod kapotou zůstalo všechno při starém. Přeplňovaný boxer o objemu 2.5 litru disponuje výkonem 221 kW (300 k) a spřažen je se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Zrychlení na stovku trvá „estéíčku“ 5,2 sekundy. O dvě desetiny na 10,5 l/100 km vzrostla i tabulková hodnota pro kombinovanou spotřebu.Nejlevnějším WRX STi je hatchback za 1 080 000 Kč, což je o 20 tisíc méně než dosud. Za sedan se naopak 20 tisíc korun připlácí. Za dalších 120 tisíc může zájemce zvolit lepší ze dvou stupňů výbavy TOP zahrnující navíc zatmavěná skla, kola BBS, sportovní sedačky RECARO, bezklíčkový vstup a startování a několik dalších drobností.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?