Lotus Elite: znovuzrození klasika

Jan Ševčík, 20. září 2010, 20:30 Google+

Lotus uveřejnil fotografie modelu Elite chystaného na rok 2014, k vidění bude na autosalonu v Paříži. Nese jméno slavného předchůdce Elite.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Autoexpresss.co.uk

Sdílejte článek

Elite se alespoň názvem odkazuje na předchůdce ze sedmdesátých let. Možná trochu na škodu tohoto ambiciózního projektu je, že svého slavného jmenovce nijak nepřipomíná. Není podobný ani žádnému současnému modelu z produkce značky, to dává tušit, že nový Elite bude nositelem nového designového směru značky. U Lotusu se nevydali cestou retro designu a upřednostnili moderní design. Výsledný vzhled připomíná stylem japonské sporťáky.

Jde o 2+2 místné kupé, to bude mít v přídi uložen motor koncepce V8 a objemu 5 litrů z líhně Toyoty. Ten se dostane díky přepracování v dílnách Lotusu a doplnění systémem přeplňování na výkon až 612 koní.

Vzhled Elite je velmi dynamický, tvary jsou vyvážené. Krása novátorského Lotusu je především v detailech, krásně a citlivě jsou zakomponovány třeba světlomety, trojuhelníkové výfuky nebo nosníky držící kamery nahrazující zpětná zrcátka. Prosklená střecha je skládací koncepce hardtop.

Ze zajímavých technických fines připravených pro Elite stojí za zmínku poloutomatická dvouspojková převodovka, hybridní pohon či systém KERS. Lotus se chlubí, že Elite bude nejlehčím vozem své třídy, toho chtějí dosáhnout rozsáhlým použitím hliníku a kompozitních materiálů. Ekology potěší hodnota emisí 215g/km.

Jízdní parametry jako zrychlení na stovku za 3,5 sekundy a maximální rychlost 314 km/h znějí slibně. Lotus tímto modelem chce konkurovat třeba Ferrari California. Tomu nasvědčuje i cenovka 3,3 milionu Kč.

Takže jak je vidět, Elite bude určen především pro elitu. A to rozhodně klasický model Elite nebyl, ale časy se mění. Otázkou je jak takovýto high-tech Lotus přijmou tradiční příznivci značky, ti byli doposud zvyklí na lehké, spartánské a mrštné automobily.

Vytisknout

Diskuze: Lotus Elite: znovuzrození klasika

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

XF

Jaguar uvažuje o trochu jiiném hybridu, setrvačníkovém

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud