Lotus Elite: znovuzrození klasika

Jan Ševčík, 20. září 2010, 20:30 Google+

Lotus uveřejnil fotografie modelu Elite chystaného na rok 2014, k vidění bude na autosalonu v Paříži. Nese jméno slavného předchůdce Elite.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Autoexpresss.co.uk

Sdílejte článek

Elite se alespoň názvem odkazuje na předchůdce ze sedmdesátých let. Možná trochu na škodu tohoto ambiciózního projektu je, že svého slavného jmenovce nijak nepřipomíná. Není podobný ani žádnému současnému modelu z produkce značky, to dává tušit, že nový Elite bude nositelem nového designového směru značky. U Lotusu se nevydali cestou retro designu a upřednostnili moderní design. Výsledný vzhled připomíná stylem japonské sporťáky.

Jde o 2+2 místné kupé, to bude mít v přídi uložen motor koncepce V8 a objemu 5 litrů z líhně Toyoty. Ten se dostane díky přepracování v dílnách Lotusu a doplnění systémem přeplňování na výkon až 612 koní.

Vzhled Elite je velmi dynamický, tvary jsou vyvážené. Krása novátorského Lotusu je především v detailech, krásně a citlivě jsou zakomponovány třeba světlomety, trojuhelníkové výfuky nebo nosníky držící kamery nahrazující zpětná zrcátka. Prosklená střecha je skládací koncepce hardtop.

Ze zajímavých technických fines připravených pro Elite stojí za zmínku poloutomatická dvouspojková převodovka, hybridní pohon či systém KERS. Lotus se chlubí, že Elite bude nejlehčím vozem své třídy, toho chtějí dosáhnout rozsáhlým použitím hliníku a kompozitních materiálů. Ekology potěší hodnota emisí 215g/km.

Jízdní parametry jako zrychlení na stovku za 3,5 sekundy a maximální rychlost 314 km/h znějí slibně. Lotus tímto modelem chce konkurovat třeba Ferrari California. Tomu nasvědčuje i cenovka 3,3 milionu Kč.

Takže jak je vidět, Elite bude určen především pro elitu. A to rozhodně klasický model Elite nebyl, ale časy se mění. Otázkou je jak takovýto high-tech Lotus přijmou tradiční příznivci značky, ti byli doposud zvyklí na lehké, spartánské a mrštné automobily.

Vytisknout

Diskuze: Lotus Elite: znovuzrození klasika

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

XF

Jaguar uvažuje o trochu jiiném hybridu, setrvačníkovém

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud