Lotus uveřejnil fotografie modelu Elite chystaného na rok 2014, k vidění bude na autosalonu v Paříži. Nese jméno slavného předchůdce Elite.
Elite se alespoň názvem odkazuje na předchůdce ze sedmdesátých let. Možná trochu na škodu tohoto ambiciózního projektu je, že svého slavného jmenovce nijak nepřipomíná. Není podobný ani žádnému současnému modelu z produkce značky, to dává tušit, že nový Elite bude nositelem nového designového směru značky. U Lotusu se nevydali cestou retro designu a upřednostnili moderní design. Výsledný vzhled připomíná stylem japonské sporťáky.
Jde o 2+2 místné kupé, to bude mít v přídi uložen motor koncepce V8 a objemu 5 litrů z líhně Toyoty. Ten se dostane díky přepracování v dílnách Lotusu a doplnění systémem přeplňování na výkon až 612 koní.
Vzhled Elite je velmi dynamický, tvary jsou vyvážené. Krása novátorského Lotusu je především v detailech, krásně a citlivě jsou zakomponovány třeba světlomety, trojuhelníkové výfuky nebo nosníky držící kamery nahrazující zpětná zrcátka. Prosklená střecha je skládací koncepce hardtop.
Ze zajímavých technických fines připravených pro Elite stojí za zmínku poloutomatická dvouspojková převodovka, hybridní pohon či systém KERS. Lotus se chlubí, že Elite bude nejlehčím vozem své třídy, toho chtějí dosáhnout rozsáhlým použitím hliníku a kompozitních materiálů. Ekology potěší hodnota emisí 215g/km.
Jízdní parametry jako zrychlení na stovku za 3,5 sekundy a maximální rychlost 314 km/h znějí slibně. Lotus tímto modelem chce konkurovat třeba Ferrari California. Tomu nasvědčuje i cenovka 3,3 milionu Kč.
Takže jak je vidět, Elite bude určen především pro elitu. A to rozhodně klasický model Elite nebyl, ale časy se mění. Otázkou je jak takovýto high-tech Lotus přijmou tradiční příznivci značky, ti byli doposud zvyklí na lehké, spartánské a mrštné automobily.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.