Nový největší model Peugeotu se konečně představil v plných detailech. Nahradí modely 407 i 607.
Jak se sbližují třídy luxusnějších vozů, rozhodl se Peugeot definitivně uzavřít rozdělení dvou svých luxusnějších vozů. Zatímco ještě před několika lety se vyráběly modely 504 a 505, v další generaci se třída 5 rozštěpila na dvě, menší vozy 405, 406 a 407, a větší vozy 605 a 607. Nyní nadchází symbolické sloučení opět v pětkovou řadu, model 508.
Novinka stojí přesně mezi model 407 a 607. Na délku se od každého liší téměř přesně o 10 centimetrů, podobné je to i na šířku. Peugeot se velmi snažil v oblasti odporu vzduchu, novinka proto má opravdu nízký koeficient odporu vzduchu 0,25. Snaha se zaměřila na oblasti jako skrytí všech antén nebo třeba stěračů a ostřikovačů.
Peugeot se rozhodl dodat docela slušný počet sedmi motorů, přičemž hned pět jich je dieselových.
Základem bude atmosférický motor 1,6 VTi o výkonu 120 koní spřaženou s pětikvaltem. Šest stupňů má převodovka u silnějšího 1,6 THP, přičemž může být automatická i manuální. Výkon tohoto přeplněného motoru je 156 koní.
Diesely zastupuje v základu 1,6 HDi s výkonem 112 koní, střed dvoří dvoulitr o výkonu 140 (s manuálem) nebo 163 koní (s automatem), nejvyšší verzí je 2,2 HDi o výkonu 204 koní spřažený opět s automatem.
Slíbeným sedmým motorem je 1,6 e-HDi s robotizovaným manuálem, který má systém šetřící palivo Stop-Start. Spotřeba je věru nízká, 4,4 l/100 km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.