Nový největší model Peugeotu se konečně představil v plných detailech. Nahradí modely 407 i 607.
Jak se sbližují třídy luxusnějších vozů, rozhodl se Peugeot definitivně uzavřít rozdělení dvou svých luxusnějších vozů. Zatímco ještě před několika lety se vyráběly modely 504 a 505, v další generaci se třída 5 rozštěpila na dvě, menší vozy 405, 406 a 407, a větší vozy 605 a 607. Nyní nadchází symbolické sloučení opět v pětkovou řadu, model 508.
Novinka stojí přesně mezi model 407 a 607. Na délku se od každého liší téměř přesně o 10 centimetrů, podobné je to i na šířku. Peugeot se velmi snažil v oblasti odporu vzduchu, novinka proto má opravdu nízký koeficient odporu vzduchu 0,25. Snaha se zaměřila na oblasti jako skrytí všech antén nebo třeba stěračů a ostřikovačů.
Peugeot se rozhodl dodat docela slušný počet sedmi motorů, přičemž hned pět jich je dieselových.
Základem bude atmosférický motor 1,6 VTi o výkonu 120 koní spřaženou s pětikvaltem. Šest stupňů má převodovka u silnějšího 1,6 THP, přičemž může být automatická i manuální. Výkon tohoto přeplněného motoru je 156 koní.
Diesely zastupuje v základu 1,6 HDi s výkonem 112 koní, střed dvoří dvoulitr o výkonu 140 (s manuálem) nebo 163 koní (s automatem), nejvyšší verzí je 2,2 HDi o výkonu 204 koní spřažený opět s automatem.
Slíbeným sedmým motorem je 1,6 e-HDi s robotizovaným manuálem, který má systém šetřící palivo Stop-Start. Spotřeba je věru nízká, 4,4 l/100 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.