Nový největší model Peugeotu se konečně představil v plných detailech. Nahradí modely 407 i 607.
Jak se sbližují třídy luxusnějších vozů, rozhodl se Peugeot definitivně uzavřít rozdělení dvou svých luxusnějších vozů. Zatímco ještě před několika lety se vyráběly modely 504 a 505, v další generaci se třída 5 rozštěpila na dvě, menší vozy 405, 406 a 407, a větší vozy 605 a 607. Nyní nadchází symbolické sloučení opět v pětkovou řadu, model 508.
Novinka stojí přesně mezi model 407 a 607. Na délku se od každého liší téměř přesně o 10 centimetrů, podobné je to i na šířku. Peugeot se velmi snažil v oblasti odporu vzduchu, novinka proto má opravdu nízký koeficient odporu vzduchu 0,25. Snaha se zaměřila na oblasti jako skrytí všech antén nebo třeba stěračů a ostřikovačů.
Peugeot se rozhodl dodat docela slušný počet sedmi motorů, přičemž hned pět jich je dieselových.
Základem bude atmosférický motor 1,6 VTi o výkonu 120 koní spřaženou s pětikvaltem. Šest stupňů má převodovka u silnějšího 1,6 THP, přičemž může být automatická i manuální. Výkon tohoto přeplněného motoru je 156 koní.
Diesely zastupuje v základu 1,6 HDi s výkonem 112 koní, střed dvoří dvoulitr o výkonu 140 (s manuálem) nebo 163 koní (s automatem), nejvyšší verzí je 2,2 HDi o výkonu 204 koní spřažený opět s automatem.
Slíbeným sedmým motorem je 1,6 e-HDi s robotizovaným manuálem, který má systém šetřící palivo Stop-Start. Spotřeba je věru nízká, 4,4 l/100 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?