Nový největší model Peugeotu se konečně představil v plných detailech. Nahradí modely 407 i 607.
Jak se sbližují třídy luxusnějších vozů, rozhodl se Peugeot definitivně uzavřít rozdělení dvou svých luxusnějších vozů. Zatímco ještě před několika lety se vyráběly modely 504 a 505, v další generaci se třída 5 rozštěpila na dvě, menší vozy 405, 406 a 407, a větší vozy 605 a 607. Nyní nadchází symbolické sloučení opět v pětkovou řadu, model 508.
Novinka stojí přesně mezi model 407 a 607. Na délku se od každého liší téměř přesně o 10 centimetrů, podobné je to i na šířku. Peugeot se velmi snažil v oblasti odporu vzduchu, novinka proto má opravdu nízký koeficient odporu vzduchu 0,25. Snaha se zaměřila na oblasti jako skrytí všech antén nebo třeba stěračů a ostřikovačů.
Peugeot se rozhodl dodat docela slušný počet sedmi motorů, přičemž hned pět jich je dieselových.
Základem bude atmosférický motor 1,6 VTi o výkonu 120 koní spřaženou s pětikvaltem. Šest stupňů má převodovka u silnějšího 1,6 THP, přičemž může být automatická i manuální. Výkon tohoto přeplněného motoru je 156 koní.
Diesely zastupuje v základu 1,6 HDi s výkonem 112 koní, střed dvoří dvoulitr o výkonu 140 (s manuálem) nebo 163 koní (s automatem), nejvyšší verzí je 2,2 HDi o výkonu 204 koní spřažený opět s automatem.
Slíbeným sedmým motorem je 1,6 e-HDi s robotizovaným manuálem, který má systém šetřící palivo Stop-Start. Spotřeba je věru nízká, 4,4 l/100 km.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.