Fordův pick-up F-150 projde pro modelový rok 2011 řadou změn. Nejzásadnější je rozšíření nabídky vrcholné varianty Raptor o verzi se čtyřmi dveřmi - kabinu SuperCab. Doposud bylo možno získat jen dvoudveřovou kabinu SuperCrew.
Čtyřdveřový Raptor nabídne vysokovýkoný motor i pro zákazníky kteří potřebují odvézt pět pasažérů. Sportovní oddělení Fordu SVT si údajně patřičně pohrálo s nastavením podvozku čtyřdveřového a tedy prodlouženého pick-upu.
Změnami ale prošel proti předcházející generaci Raptoru i pohonný agregát. Uspořádání jednotky V8 zůstalo, změnil se objem agregátu z 5,4 na 6,2 litru a výkon povyrostl z 320 na 411 koní. Osmiválec funguje v Raptoru výhradně s automatickou převodovkou SelectShift.
Změnou prošlo lakování výkoných Raptorů, v nabídce přibyla stříbrná metalíza. Lakování je nyní doplněno o pozměněnou grafiku polepů. Interiéru dominuje červenošedá palubní deska a kožené sedačky v černooranžové kůži.
Ve výbavě se objeví couvací kamera, 4,2 palcový LCD displej v palubní desce a měnič napětí na 110 V.
Že není Raptor jen výkoným silničním vozidlem dokáže při projížďce těžkým terénem. Podvozek je náležitě vyztužen a agregáty jsou zespodu řádně zakrytovány.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?