Fordův pick-up F-150 projde pro modelový rok 2011 řadou změn. Nejzásadnější je rozšíření nabídky vrcholné varianty Raptor o verzi se čtyřmi dveřmi - kabinu SuperCab. Doposud bylo možno získat jen dvoudveřovou kabinu SuperCrew.
Čtyřdveřový Raptor nabídne vysokovýkoný motor i pro zákazníky kteří potřebují odvézt pět pasažérů. Sportovní oddělení Fordu SVT si údajně patřičně pohrálo s nastavením podvozku čtyřdveřového a tedy prodlouženého pick-upu.
Změnami ale prošel proti předcházející generaci Raptoru i pohonný agregát. Uspořádání jednotky V8 zůstalo, změnil se objem agregátu z 5,4 na 6,2 litru a výkon povyrostl z 320 na 411 koní. Osmiválec funguje v Raptoru výhradně s automatickou převodovkou SelectShift.
Změnou prošlo lakování výkoných Raptorů, v nabídce přibyla stříbrná metalíza. Lakování je nyní doplněno o pozměněnou grafiku polepů. Interiéru dominuje červenošedá palubní deska a kožené sedačky v černooranžové kůži.
Ve výbavě se objeví couvací kamera, 4,2 palcový LCD displej v palubní desce a měnič napětí na 110 V.
Že není Raptor jen výkoným silničním vozidlem dokáže při projížďce těžkým terénem. Podvozek je náležitě vyztužen a agregáty jsou zespodu řádně zakrytovány.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?