Ako blesk z jasného neba prišli do redakcie prvé fotografie faceliftovaného prevedenia nového Renaultu Laguna, ktorý sa ukáže verejnosti na októbrovom autosalóne v Paríži.
Automobilka dnes uvoľnila prvé oficiálne snímky exteriéru a interiéru modernizovaného Renaultu Laguna. Aktuálny model je na trhu už od roku 2008, na jeho tvary medzi ľuďmi padlo mnoho názorov. Laguna tretej generácie sa buď vyslovene páčila, alebo nepáčila. Práve pripravovaný facelift dostal za úlohu vylepšiť vnímanie dizajnu karosérie medzi verejnosťou, či sa to dizajnérom podarilo, necháme na vás.
Oficiálne uvoľnené snímky ukazujú, že dizajnéri sa pohrali hlavne s kontroverznou prednou maskou, upravili tvar nárazníka, v ktorom pribudla trojica otvorov. Bočné nesú hmlové svetlomety a chrómované lišty, prostredný má za úlohu zabezpečiť chladenie prúdom vzduchu a je potiahnutý až k prednej kapote. Predným svetlám pribudlo v ich hornej časti akési „obočie“. To, či sa zmeny odohrali aj na zadnej časti liftbacku a kombi zatiaľ nevieme.
Fotografie interiéru napovedajú, že tu sa konštruktéri sústredili výlučne na detaily. Veď napokon, interiér Laguny patrí svojim stvárnením a materiálmi v neprémiovej konkurencii medzi úzku špičku triedy. Očakávať môžeme vylepšenia technológií v podobe modernizovanej navigácie TomTom®Live alebo audiosystému Bose Sound System®.
Viac informácií o faceliftovanom Renaulte Laguna sa dozvieme až na autosalóne, objednávky na novú Lagunu je možné realizovať od začiatku novembra 2010.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.