Lexusu IS je pomalu pět let a to znamená, že se zanedlouho odebere do důchodu. Přesto ho má ještě malá plastika udržet pár let při kráse.
Inovace se v nejmenším sedanu japonské automobilky dotýkají designu i funkcí. Stopy jemného čištění od vrásek jsou tak typické, změněná kresba světel, nárazníky, kola. Rozsahem podobné, tedy téměř neznatelné divy se odehrály i v interiéru.
Zajímavější bude změna techniky. Změnou zpřevodování klesla spotřeba benzínového šestiválce o téměř litr na 8,4 l, turbodiesel 220d dostal komplexnější kúru v podobě nových vstřikovačů s vyšším tlakem, nového katalyzátoru a dalších dílčích úprav, přičemž výsledkem je nižší spotřeba, 5,5 l / 100 km, ale také nižší emise oxidů dusíku.
Nejdůležitější nakonec. Tím je nový motor 200d, nejmenší dodávaný diesel. I přes označení jde o motor 2,2 jako u silnějšího dieselu, pouze jeho výkon je snížen. Je však stále slušný, 150 koní. Spolu s dynamikou klesne o nějakou tu desetinku i spotřeba.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.