Lexusu IS je pomalu pět let a to znamená, že se zanedlouho odebere do důchodu. Přesto ho má ještě malá plastika udržet pár let při kráse.
Inovace se v nejmenším sedanu japonské automobilky dotýkají designu i funkcí. Stopy jemného čištění od vrásek jsou tak typické, změněná kresba světel, nárazníky, kola. Rozsahem podobné, tedy téměř neznatelné divy se odehrály i v interiéru.
Zajímavější bude změna techniky. Změnou zpřevodování klesla spotřeba benzínového šestiválce o téměř litr na 8,4 l, turbodiesel 220d dostal komplexnější kúru v podobě nových vstřikovačů s vyšším tlakem, nového katalyzátoru a dalších dílčích úprav, přičemž výsledkem je nižší spotřeba, 5,5 l / 100 km, ale také nižší emise oxidů dusíku.
Nejdůležitější nakonec. Tím je nový motor 200d, nejmenší dodávaný diesel. I přes označení jde o motor 2,2 jako u silnějšího dieselu, pouze jeho výkon je snížen. Je však stále slušný, 150 koní. Spolu s dynamikou klesne o nějakou tu desetinku i spotřeba.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?