Renault se konečně vrací do třídy, ve které kdysi panoval populární Safrane. Model Latitude ho důstojně následuje.
Model vyvinutý spolu s jihokorejskou automobilkou Samsung má na délku 489 cm, což ho dělá o 20 cm delší, než Laguna. Je tedy jasné, kam Renualt míří.
Přestože jde o nástupce modelu Vel Satis, který ukázal, jak jen avantgardní (a také neúspěšný) může jen sedan vyšší střední třídy být, duchem se vůz vrací spíše k předchůdci svého předchůdce. Mluvím samozřejmě o sedanu Safrane. Jeho předchůdcem byl ještě úspěšnější sedan 25.
Ale zpět do současnosti, na překvapivě krátkém rozvoru (jen o milimetry větším než u Laguny) stojí klasický sedan, který se zatím ukazuje se dvěma motory. Jde o dvoulitr (139 koní) a o půl litru větší šestiválec o výkonu 177 koní.
Časem se pod kapotou objeví ještě benzínový vrchol, 3,5 V6 o výkonu 240 koní a turbodiesely o výkonech 150, 172 a 240 koní. Zatímco první dva mají objem dva litry, třetí, šestiválec, jeden litr přidává.
Samozřejmostí bude dostatečně bohatá výbava pro vůz této třídy. Jako perličku přidá automobilka osvěžovač vzduchu se třízónovou klimatizací.
Vůz se nyní ukazuje na autosalonu v Moskvě, pro nás bude zajímavá spíše premiéra na výstaviště v Paříži.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.