Renault se konečně vrací do třídy, ve které kdysi panoval populární Safrane. Model Latitude ho důstojně následuje.
Model vyvinutý spolu s jihokorejskou automobilkou Samsung má na délku 489 cm, což ho dělá o 20 cm delší, než Laguna. Je tedy jasné, kam Renualt míří.
Přestože jde o nástupce modelu Vel Satis, který ukázal, jak jen avantgardní (a také neúspěšný) může jen sedan vyšší střední třídy být, duchem se vůz vrací spíše k předchůdci svého předchůdce. Mluvím samozřejmě o sedanu Safrane. Jeho předchůdcem byl ještě úspěšnější sedan 25.
Ale zpět do současnosti, na překvapivě krátkém rozvoru (jen o milimetry větším než u Laguny) stojí klasický sedan, který se zatím ukazuje se dvěma motory. Jde o dvoulitr (139 koní) a o půl litru větší šestiválec o výkonu 177 koní.
Časem se pod kapotou objeví ještě benzínový vrchol, 3,5 V6 o výkonu 240 koní a turbodiesely o výkonech 150, 172 a 240 koní. Zatímco první dva mají objem dva litry, třetí, šestiválec, jeden litr přidává.
Samozřejmostí bude dostatečně bohatá výbava pro vůz této třídy. Jako perličku přidá automobilka osvěžovač vzduchu se třízónovou klimatizací.
Vůz se nyní ukazuje na autosalonu v Moskvě, pro nás bude zajímavá spíše premiéra na výstaviště v Paříži.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?