Renault se konečně vrací do třídy, ve které kdysi panoval populární Safrane. Model Latitude ho důstojně následuje.
Model vyvinutý spolu s jihokorejskou automobilkou Samsung má na délku 489 cm, což ho dělá o 20 cm delší, než Laguna. Je tedy jasné, kam Renualt míří.
Přestože jde o nástupce modelu Vel Satis, který ukázal, jak jen avantgardní (a také neúspěšný) může jen sedan vyšší střední třídy být, duchem se vůz vrací spíše k předchůdci svého předchůdce. Mluvím samozřejmě o sedanu Safrane. Jeho předchůdcem byl ještě úspěšnější sedan 25.
Ale zpět do současnosti, na překvapivě krátkém rozvoru (jen o milimetry větším než u Laguny) stojí klasický sedan, který se zatím ukazuje se dvěma motory. Jde o dvoulitr (139 koní) a o půl litru větší šestiválec o výkonu 177 koní.
Časem se pod kapotou objeví ještě benzínový vrchol, 3,5 V6 o výkonu 240 koní a turbodiesely o výkonech 150, 172 a 240 koní. Zatímco první dva mají objem dva litry, třetí, šestiválec, jeden litr přidává.
Samozřejmostí bude dostatečně bohatá výbava pro vůz této třídy. Jako perličku přidá automobilka osvěžovač vzduchu se třízónovou klimatizací.
Vůz se nyní ukazuje na autosalonu v Moskvě, pro nás bude zajímavá spíše premiéra na výstaviště v Paříži.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?