Renault se konečně vrací do třídy, ve které kdysi panoval populární Safrane. Model Latitude ho důstojně následuje.
Model vyvinutý spolu s jihokorejskou automobilkou Samsung má na délku 489 cm, což ho dělá o 20 cm delší, než Laguna. Je tedy jasné, kam Renualt míří.
Přestože jde o nástupce modelu Vel Satis, který ukázal, jak jen avantgardní (a také neúspěšný) může jen sedan vyšší střední třídy být, duchem se vůz vrací spíše k předchůdci svého předchůdce. Mluvím samozřejmě o sedanu Safrane. Jeho předchůdcem byl ještě úspěšnější sedan 25.
Ale zpět do současnosti, na překvapivě krátkém rozvoru (jen o milimetry větším než u Laguny) stojí klasický sedan, který se zatím ukazuje se dvěma motory. Jde o dvoulitr (139 koní) a o půl litru větší šestiválec o výkonu 177 koní.
Časem se pod kapotou objeví ještě benzínový vrchol, 3,5 V6 o výkonu 240 koní a turbodiesely o výkonech 150, 172 a 240 koní. Zatímco první dva mají objem dva litry, třetí, šestiválec, jeden litr přidává.
Samozřejmostí bude dostatečně bohatá výbava pro vůz této třídy. Jako perličku přidá automobilka osvěžovač vzduchu se třízónovou klimatizací.
Vůz se nyní ukazuje na autosalonu v Moskvě, pro nás bude zajímavá spíše premiéra na výstaviště v Paříži.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?