Nový Volkswagen Jetta je na světě a konečně tu máme i sadu detailních informací a snímků. Jako bonus automobilka přihodila pár videí.
Nový Volkswagen Jetta se do amerických prodejen dostane na pozdim letošního roku. Až ho tam kupující spatří, zjistí, že jeho dálka narostla oproti minulé generaci o 9 cm na konečných 464 cm, větší je i šířka (178) a dálka (145 cm). Vybírat si budou moci ze tří benzínových a jedné dieselové motorizace. V Evropě bude ale situace trochu jiná.
Do vozu totiž půjde zakoupit dvojici dieselů o objemu 1,6 a 2,0 litrů a to o výkonech 105 a 140 koní. Dá se očekávat, že časem se pod kapotu dostanou i další výkonnostní varianty těchto populárních motorů. Spotřeba se u obou dieselů pohybuje mezi 4,5 a 4,8 litry.
Benzíny se nesou v moderní vlně downsizingu. K dostání tak bude základ o objemu 1,2 litru o výkonu 105 koní a střední 1,4 o výkonech 122 a 160 koní. Pro pokrytí všech potřebných variant se do prodejen dostane i dvoulitr o výkonu rovných 200 koní. Značnou část z těchto motorů bude možno zakoupit i se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?