Nový Volkswagen Jetta je na světě a konečně tu máme i sadu detailních informací a snímků. Jako bonus automobilka přihodila pár videí.
Nový Volkswagen Jetta se do amerických prodejen dostane na pozdim letošního roku. Až ho tam kupující spatří, zjistí, že jeho dálka narostla oproti minulé generaci o 9 cm na konečných 464 cm, větší je i šířka (178) a dálka (145 cm). Vybírat si budou moci ze tří benzínových a jedné dieselové motorizace. V Evropě bude ale situace trochu jiná.
Do vozu totiž půjde zakoupit dvojici dieselů o objemu 1,6 a 2,0 litrů a to o výkonech 105 a 140 koní. Dá se očekávat, že časem se pod kapotu dostanou i další výkonnostní varianty těchto populárních motorů. Spotřeba se u obou dieselů pohybuje mezi 4,5 a 4,8 litry.
Benzíny se nesou v moderní vlně downsizingu. K dostání tak bude základ o objemu 1,2 litru o výkonu 105 koní a střední 1,4 o výkonech 122 a 160 koní. Pro pokrytí všech potřebných variant se do prodejen dostane i dvoulitr o výkonu rovných 200 koní. Značnou část z těchto motorů bude možno zakoupit i se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?