Spoločnosť, ktorá sa zaoberá upravovaním áut bavorskej stajne BMW, pripravila beštiu, o ktorej tvrdí, že je najrýchlejšie SUV na trhu!
G-Power zvykne upravovať bavoráky tým spôsobom, že zmenia riadiace jednotky áut, pridajú výkon, domontujú turbo a tým to hasne. Tentokrát sa však zapotili viac a urobili niečo čo je veľmi prepracované.
BMW X6M je veľmi rýchle auto, ale niektorým to zdá sa, nestačí. G-Power vybral motor a nahradil ho motorom z M5, ktorého objem zväčšili na 5,5 litra. Keď by to niekomu nestačilo, pridali dva kompresory ASA T1-316, veľký medzichladič stlačeného vzduchu. Samozrejme je upravená aj riadiaca jednotka. Ďalej tu nájdeme nové piesty Mahle, taktiež piestne čapy a ojnice boli vymenené za odolnejšie. Toto všetko bolo potrebné vymeniť aby auto vydržalo výkon ktorý mu nadelili.
Oproti 555 koňom a 680Nm, ktoré sa nachádzajú v X6M, je toto priam gigantický kúsok. Na zadné kolesá je prenášaných 900 koní a 870Nm. G-Power odstránil xDrive a automatickú prevodovku, takže auto má zadný pohon a 6-stupňovú manuálnu prevodovku. X6 Typhoon RS ultimate V10 dokáže vyštartovať na stovku za 4,2 sekundy, a tým pádom o nej G-Power tvrdí, že to je najrýchlejšie SUV na svete. Výroba bola omedzená na 5 kusov a cena za jeden kus je rovných 675 000 €.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.