Spoločnosť, ktorá sa zaoberá upravovaním áut bavorskej stajne BMW, pripravila beštiu, o ktorej tvrdí, že je najrýchlejšie SUV na trhu!
G-Power zvykne upravovať bavoráky tým spôsobom, že zmenia riadiace jednotky áut, pridajú výkon, domontujú turbo a tým to hasne. Tentokrát sa však zapotili viac a urobili niečo čo je veľmi prepracované.
BMW X6M je veľmi rýchle auto, ale niektorým to zdá sa, nestačí. G-Power vybral motor a nahradil ho motorom z M5, ktorého objem zväčšili na 5,5 litra. Keď by to niekomu nestačilo, pridali dva kompresory ASA T1-316, veľký medzichladič stlačeného vzduchu. Samozrejme je upravená aj riadiaca jednotka. Ďalej tu nájdeme nové piesty Mahle, taktiež piestne čapy a ojnice boli vymenené za odolnejšie. Toto všetko bolo potrebné vymeniť aby auto vydržalo výkon ktorý mu nadelili.
Oproti 555 koňom a 680Nm, ktoré sa nachádzajú v X6M, je toto priam gigantický kúsok. Na zadné kolesá je prenášaných 900 koní a 870Nm. G-Power odstránil xDrive a automatickú prevodovku, takže auto má zadný pohon a 6-stupňovú manuálnu prevodovku. X6 Typhoon RS ultimate V10 dokáže vyštartovať na stovku za 4,2 sekundy, a tým pádom o nej G-Power tvrdí, že to je najrýchlejšie SUV na svete. Výroba bola omedzená na 5 kusov a cena za jeden kus je rovných 675 000 €.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?