Už to tu bolo. Pokusy urobiť z SUV kupé. Ako to vyzerá tento krát? Zase krok vedľa alebo sa to tentokrát vydarilo?
V minulosti v 80. rokoch to AMC skusalo s Eagle SX/4. Aj DC Design a aj Merdad to skúšali s Porsche Cayenne. A samozrejme BMW to skúšalo s X6. Problém s X6 je ten, že má štyri dvere, a preto ho ťažko môžeme považovať za coupé. Riešenie? Zadné dvere zrušiť úplne, s dovolením aftermarket firmy ArmorTech.
V procese zmeny, urobil ruský úpravca to, že logicky predĺžil predné dvere, posunul umiestnenie B-stĺpika a zmenil bočné sklá, samozrejme musel vozidlo vybaviť novými prednými sedadlami, ktoré možno ľahko nakloniť a posunúť dopredu, aby pasažieri mohli nastúpiť na zadné sedadlá. Rad ďalších vylepšení stojí tiež za zmienku, napríklad zavesenie, kolesá, brzdy, výfuk, bodykit a vlastné čalúnenie.
Čo si myslíte? Vyzerá odstránenie zadných dverí lepšie ako originál?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?