Po řadě špionážních fotografií se příznivci francouzského lva konečně dočkali. Dnes totiž Peugeot zveřejnil první oficiální snímky modelu 508, který se napříště stává jediným nástupcem modelů 407 a 607.
Peugeot 508 bude nabízen zpočátku ve dvou karosářských verzích – sedan a kombi, které už tradičně ponese název SW. Zda se později objeví i 508 Coupé, lze v tuto chvíli jen těžko odhadnout. Designu obou variant dominují vyvážené proporce s nepopíratelnou dávkou nevtíravé elegance. Zatímco nová příď se má stát odrazovým můstkem pro všechny nové modely značky a zřejmě málokdo si ji splete s jiným vozem, boční silueta zůstala překvapivě bezpohlavní a osobně se nemohu ubránit pocitům déjá vu s několika dalšími modely střední třídy. Zadní partie sedanu zaujmou efektními svítilnami a dvěma lichoběžníkovými koncovkami výfuku. Zajímavé je pak vodorovné rozdělení víka kufru na dvě části. Dočkáme se i u Peugeotu dvojitého otevírání? Mohutná záď kombi zase dává tušit, že Francouzi míří s objemem zavazadelníku mezi elitu.Z jednoho renderovaného obrázku interiéru lze vyčíst jen to nejlepší. Design vypadá vkusně a svou elegancí ladí s vnějšími křivkami vozu. Zcela nový je tříramenný volant a za pozornost stojí i úzké A sloupky karoserie.Technickou novinkou bude nejen e-HDI, což je v podstatě klasický motor HDI vybavený navíc systémem Stop&Start, ale hlavně technologie HYbrid4, která kombinuje vznětový agregát s elektromotorem na zadní nápravě. Výsledkem by mělo být 147 kW (200 k) při zachování velmi příznivé spotřeby.Peugeot 508 se představí na podzimním autosalonu v Paříži a na trh se dostane začátkem příštího roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?