Po řadě špionážních fotografií se příznivci francouzského lva konečně dočkali. Dnes totiž Peugeot zveřejnil první oficiální snímky modelu 508, který se napříště stává jediným nástupcem modelů 407 a 607.
Peugeot 508 bude nabízen zpočátku ve dvou karosářských verzích – sedan a kombi, které už tradičně ponese název SW. Zda se později objeví i 508 Coupé, lze v tuto chvíli jen těžko odhadnout. Designu obou variant dominují vyvážené proporce s nepopíratelnou dávkou nevtíravé elegance. Zatímco nová příď se má stát odrazovým můstkem pro všechny nové modely značky a zřejmě málokdo si ji splete s jiným vozem, boční silueta zůstala překvapivě bezpohlavní a osobně se nemohu ubránit pocitům déjá vu s několika dalšími modely střední třídy. Zadní partie sedanu zaujmou efektními svítilnami a dvěma lichoběžníkovými koncovkami výfuku. Zajímavé je pak vodorovné rozdělení víka kufru na dvě části. Dočkáme se i u Peugeotu dvojitého otevírání? Mohutná záď kombi zase dává tušit, že Francouzi míří s objemem zavazadelníku mezi elitu.Z jednoho renderovaného obrázku interiéru lze vyčíst jen to nejlepší. Design vypadá vkusně a svou elegancí ladí s vnějšími křivkami vozu. Zcela nový je tříramenný volant a za pozornost stojí i úzké A sloupky karoserie.Technickou novinkou bude nejen e-HDI, což je v podstatě klasický motor HDI vybavený navíc systémem Stop&Start, ale hlavně technologie HYbrid4, která kombinuje vznětový agregát s elektromotorem na zadní nápravě. Výsledkem by mělo být 147 kW (200 k) při zachování velmi příznivé spotřeby.Peugeot 508 se představí na podzimním autosalonu v Paříži a na trh se dostane začátkem příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.