Oni říkají nová generace, my říkáme facelift. Nevadí, vylepšení malých dodávek od Mercedesu za článek jistě stojí.
Mercedes po sedmi letech výroby modernizoval své menší dodávky Vito a osobní dodávky či spíše obří MPV Viano. Na první pohled jsou vidět rozdíly, které ale nejsou nijak obří, jen rozeznatelné.
Technicky se u všech motorů objevuje úsporná technologie BlueMotion, přináší například vypínání motoru na semaforech, technologii Stop-Start. Spolu s novými převodovkami a optimalizovanými pneumatikami by to mělo zaručit nižší spotřebu než dosud.
Interiér je osvětlen výhradně diodami, nové jsou některé ovladače na přístrojové desce a volant. Lepší hluková izolace potěší všechny, vylepšený zábavní systém zejména ty vzadu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?