U Audi přehodnotili svůj původní záměr nabízet R8 Spyder jen s desetiválcem. Nyní se rozhodli nabídnout zákazníkům i dostupnější model s jednotkou V8.
Pokud se vám tedy líbí otevřená verze R8 a spokojíte se s nižším výkonem pak je tato novinka určena právě vám. Rozhodně se nebude jednat o nějaký nudný okleštěný model. Použitá jednotka V8 4,2 FSI se již osvědčila ve verzi kupé, do něj byla nabízena od počátku produkce tohoto prestižního modelu v nabídce Audi.
Nepřeplňovaný agregát V8 o objemu 4163 cm3 je montován ručně v motorárně Audi v Maďarsku. Jeho maximální výkon dosahuje hodnoty 430 koní, kroutící moment dosahuje maximálně 430 N.m. Dosahuje tedy oproti verzi V10 výkonu nižšího o 95 koní.
Standardem pro verzi V8 je pohon všech kol quattro, ten při standardních podmínkách posílá 15% kroutícího momentu na přední nápravu a 85% na nápravu zadní. V případě potřeby pošle viskózní spojka na předek až 30% momentu. Převodné ústrojí lze volit ze dvou variant, šestistupňového manuálu a šestistupňové sekvenční skříně R-tronic.
R8 Spyder využívá jak již z názvu vyplývá plátěnou střechu. K manipulaci střechy je využita hydraulika, s vysunutou větrnou clonou lze se staženou střechou uhánět rychlostí až 200km/h. V duchu značky je postaveno s velkým využitím hliníku, rám vozu je aluminiové konstrukce Audi Space Frame.
Spyder o hmotnosti 1735 kg (s R-tronicem 1740 kg) se dokáže rozjet na maximální rychlost 299 km/h a na stovku se dostane za 4,8 sekundy.
K zákazníkům se Spyder ve specifikaci V8 dostane ve třetím kvartálu roku 2010. Jeho cena odstartuje na 121 tisíci Eur.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.