U Audi přehodnotili svůj původní záměr nabízet R8 Spyder jen s desetiválcem. Nyní se rozhodli nabídnout zákazníkům i dostupnější model s jednotkou V8.
Pokud se vám tedy líbí otevřená verze R8 a spokojíte se s nižším výkonem pak je tato novinka určena právě vám. Rozhodně se nebude jednat o nějaký nudný okleštěný model. Použitá jednotka V8 4,2 FSI se již osvědčila ve verzi kupé, do něj byla nabízena od počátku produkce tohoto prestižního modelu v nabídce Audi.
Nepřeplňovaný agregát V8 o objemu 4163 cm3 je montován ručně v motorárně Audi v Maďarsku. Jeho maximální výkon dosahuje hodnoty 430 koní, kroutící moment dosahuje maximálně 430 N.m. Dosahuje tedy oproti verzi V10 výkonu nižšího o 95 koní.
Standardem pro verzi V8 je pohon všech kol quattro, ten při standardních podmínkách posílá 15% kroutícího momentu na přední nápravu a 85% na nápravu zadní. V případě potřeby pošle viskózní spojka na předek až 30% momentu. Převodné ústrojí lze volit ze dvou variant, šestistupňového manuálu a šestistupňové sekvenční skříně R-tronic.
R8 Spyder využívá jak již z názvu vyplývá plátěnou střechu. K manipulaci střechy je využita hydraulika, s vysunutou větrnou clonou lze se staženou střechou uhánět rychlostí až 200km/h. V duchu značky je postaveno s velkým využitím hliníku, rám vozu je aluminiové konstrukce Audi Space Frame.
Spyder o hmotnosti 1735 kg (s R-tronicem 1740 kg) se dokáže rozjet na maximální rychlost 299 km/h a na stovku se dostane za 4,8 sekundy.
K zákazníkům se Spyder ve specifikaci V8 dostane ve třetím kvartálu roku 2010. Jeho cena odstartuje na 121 tisíci Eur.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.