Audi R8 Spyder: nově i s osmiválcem 4,2 litru

R8 Spider
R8 Spider, foto: Audi
Jan Ševčík 2. července 2010 08:04
Sdílej:

U Audi přehodnotili svůj původní záměr nabízet R8 Spyder jen s desetiválcem. Nyní se rozhodli nabídnout zákazníkům i dostupnější model s jednotkou V8.

Pokud se vám tedy líbí otevřená verze R8 a spokojíte se s nižším výkonem pak je tato novinka určena právě vám. Rozhodně se nebude jednat o nějaký nudný okleštěný model. Použitá jednotka V8 4,2 FSI se již osvědčila ve verzi kupé, do něj byla nabízena od počátku produkce tohoto prestižního modelu v nabídce Audi.

Nepřeplňovaný agregát V8 o objemu 4163 cm3 je montován ručně v motorárně Audi v Maďarsku. Jeho maximální výkon dosahuje hodnoty 430 koní, kroutící moment dosahuje maximálně 430 N.m. Dosahuje tedy oproti verzi V10 výkonu nižšího o 95 koní.

Standardem pro verzi V8 je pohon všech kol quattro, ten při standardních podmínkách posílá 15% kroutícího momentu na přední nápravu a 85% na nápravu zadní. V případě potřeby pošle viskózní spojka na předek až 30% momentu. Převodné ústrojí lze volit ze dvou variant, šestistupňového manuálu a šestistupňové sekvenční skříně R-tronic.

R8 Spyder využívá jak již z názvu vyplývá plátěnou střechu. K manipulaci střechy je využita hydraulika, s vysunutou větrnou clonou lze se staženou střechou uhánět rychlostí až 200km/h. V duchu značky je postaveno s velkým využitím hliníku, rám vozu je aluminiové konstrukce Audi Space Frame.

Spyder o hmotnosti 1735 kg (s R-tronicem 1740 kg) se dokáže rozjet na maximální rychlost 299 km/h a na stovku se dostane za 4,8 sekundy.

K zákazníkům se Spyder ve specifikaci V8 dostane ve třetím kvartálu roku 2010. Jeho cena odstartuje na 121 tisíci Eur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.