Renault připravil, jako obvykle jen pro Británii, limitovanou pětisetkusovou edici. Za základ posloužilo brilantní Clio Sport.
Verze Gordini vzniknou v modré metalíze Malta Blue s charakteristickým dvojitým bílým pruhem. Renault tak oživuje svou sportovní divizi z dob již minulých, připomeňme například slavnou R8. Clio navazuje na již představený model Twingo Gordini 133.
A čím se ještě Gordini odlišuje od základního modelu Sport? Dostal bíle lakovanou lištu v předním nárazníku a bílá zrcátka. Specifická pro tento model jsou také leštěné sedmnáctipalcové dvanáctipaprskové elektrony.
Interiéru vévodí šedá kůže s modrýmy prvky na sedadlech, volantu a řadičce. Pěkným detailem je bílý otáčkoměr a loga Gordini včetně štítků s výrobním číslem.
Technika se oproti verzi Sport nezměnila. Pod kapotou nadále pracuje dvoulitrový atmosferický čtyřválec o výkonu dvouset koní. Jeho výkon je přenášen na přední kola přes šestistupňovou manuální skříň. Na stovku se dokáže rozjet během 6,9 sekundy a uhání rychlostí 225 km/h.
Volit lze také verzi zvanou Cup s ještě více přitvrzeným podvozkem. Za příplatek můžete mít parkovací senzory, navigaci TomTom nebo panoramatické střešní okno. Pokud se vám nezamlouvá tradiční modrý odstín laku můžete sáhnout po černé Pearl Black nebo bílé Glacier White. Základní cena za Clio Gordini je 19 650 liber.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.