Renault připravil, jako obvykle jen pro Británii, limitovanou pětisetkusovou edici. Za základ posloužilo brilantní Clio Sport.
Verze Gordini vzniknou v modré metalíze Malta Blue s charakteristickým dvojitým bílým pruhem. Renault tak oživuje svou sportovní divizi z dob již minulých, připomeňme například slavnou R8. Clio navazuje na již představený model Twingo Gordini 133.
A čím se ještě Gordini odlišuje od základního modelu Sport? Dostal bíle lakovanou lištu v předním nárazníku a bílá zrcátka. Specifická pro tento model jsou také leštěné sedmnáctipalcové dvanáctipaprskové elektrony.
Interiéru vévodí šedá kůže s modrýmy prvky na sedadlech, volantu a řadičce. Pěkným detailem je bílý otáčkoměr a loga Gordini včetně štítků s výrobním číslem.
Technika se oproti verzi Sport nezměnila. Pod kapotou nadále pracuje dvoulitrový atmosferický čtyřválec o výkonu dvouset koní. Jeho výkon je přenášen na přední kola přes šestistupňovou manuální skříň. Na stovku se dokáže rozjet během 6,9 sekundy a uhání rychlostí 225 km/h.
Volit lze také verzi zvanou Cup s ještě více přitvrzeným podvozkem. Za příplatek můžete mít parkovací senzory, navigaci TomTom nebo panoramatické střešní okno. Pokud se vám nezamlouvá tradiční modrý odstín laku můžete sáhnout po černé Pearl Black nebo bílé Glacier White. Základní cena za Clio Gordini je 19 650 liber.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.