Nemecký Opel dnes odhalil proporcie nového modelu Opel Astra Sports Tourer, ktorý sa rozmermi zaraďuje medzi "kombíky" nižšej strednej triedy.
Opel dnes zverejnil prvé oficiálne fotografie novej Astry Sports Tourer. Najzaujímavejším zjavom je nový elegantný dizajn zadnej časti, ktorý nezapiera podobnosť s väčšou Insigniou ST, no stvárnením koncových svetiel si Astra ST razí svoju vlastnú cestu. Celok pôsobí kompaktným a uceleným dojmom, zadná časť napriek tomu ukrýva batožinový priestor s hodnotou 500 litrov.
Opel pri navrhovaní zadných partií Astry ST navrhol delené zadné svetlá, otváranie veka kufra spolu s koncovými svetlami, ako v prípade väčšej Insignie, sa tu nekoná. Dizajn koncových svetiel je dokonca odlišný aj od 5-dverového hatchbacku. Jednou z predností Astry bude nízka nakladacia hrana kufra a objem batožinového priestoru až 1550 litrov. K zadnej časti sa už tradične dá priobjednať integrovaný nosič bicyklov.
Na pohon Astry Sports Tourer budú slúžiť známe pohonné jednotky z 5-dverovej Astry, novinkou bude benzínový turbomotor 1,4T s výkonom 88 kW/120 k, ktorý je slabšou výkonovou verziou totožného motora s výkonom 103 kW/140 k. Novinkou bude aj systém Stop/Start, ktorý sa bude ponúkať s motorom 1,3 CDTI s výkonom 70 kW/95 k.
Svetová premiéra nového kombi sa odohrá na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži, predávať sa začne ešte koncom tohto roka.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?