Nemecký Opel dnes odhalil proporcie nového modelu Opel Astra Sports Tourer, ktorý sa rozmermi zaraďuje medzi "kombíky" nižšej strednej triedy.
Opel dnes zverejnil prvé oficiálne fotografie novej Astry Sports Tourer. Najzaujímavejším zjavom je nový elegantný dizajn zadnej časti, ktorý nezapiera podobnosť s väčšou Insigniou ST, no stvárnením koncových svetiel si Astra ST razí svoju vlastnú cestu. Celok pôsobí kompaktným a uceleným dojmom, zadná časť napriek tomu ukrýva batožinový priestor s hodnotou 500 litrov.
Opel pri navrhovaní zadných partií Astry ST navrhol delené zadné svetlá, otváranie veka kufra spolu s koncovými svetlami, ako v prípade väčšej Insignie, sa tu nekoná. Dizajn koncových svetiel je dokonca odlišný aj od 5-dverového hatchbacku. Jednou z predností Astry bude nízka nakladacia hrana kufra a objem batožinového priestoru až 1550 litrov. K zadnej časti sa už tradične dá priobjednať integrovaný nosič bicyklov.
Na pohon Astry Sports Tourer budú slúžiť známe pohonné jednotky z 5-dverovej Astry, novinkou bude benzínový turbomotor 1,4T s výkonom 88 kW/120 k, ktorý je slabšou výkonovou verziou totožného motora s výkonom 103 kW/140 k. Novinkou bude aj systém Stop/Start, ktorý sa bude ponúkať s motorom 1,3 CDTI s výkonom 70 kW/95 k.
Svetová premiéra nového kombi sa odohrá na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži, predávať sa začne ešte koncom tohto roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.