Šiesta generácia Jetty sa oficálne predstavila na Times Square v New Yorku
Automobilka vyvinula kompletne novú platformu pre tento nový model. Snaží sa Jettu pojať ako úple nový model. Predtým Volkswagen chápal Jettu ako Golf sedan. Toto je už ale preč. Jetta je dlhšia takmer o 9 cm. To znamená, že pasažieri ocenia o niečo viac miesta ako predtým. Jetta môže každopádne súťažiť na pomedzí nižšej strednej a strednej triedy. Dizajn sme očakávali iný a pravdupovediac sme radi, že Jetta už nie je v štýle Golf sedan. Môžeme vidieť spoločné znaky s konceptom NCC z tohtoročného podujatia Detroit Auto Show, nevyzerá síce tak sexy, ale stále si zachovala čisté a svieže línie.
Jediné miesto kde nie je veľa nového je pod kapotou. Motory budú zväčša kopírovať ponuku z Golfu. V Európe uvidíme v ponuke spolu 6 motov. Benzínové motory klasicky 1,2 TSI (77 kW), 1,4 TSI (90 kW), 1,4 TSI (118 kW) a 2,0 TSI (147 kW). Tédéíčka ponúknu kombináciu 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (103 kW). Na výber bude ako obyčajne manuálna prevodovka a DSG.
Úplne nový interiér je podobný tým, ktoré Volkswagen urobil s Golfom a Passatom CC. Sme si istí, že v ponuke bude látka a samozrejme aj koža. Tak isto ako aj Bluetooth konektivita, navigácia atď.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?