Šiesta generácia Jetty sa oficálne predstavila na Times Square v New Yorku
Automobilka vyvinula kompletne novú platformu pre tento nový model. Snaží sa Jettu pojať ako úple nový model. Predtým Volkswagen chápal Jettu ako Golf sedan. Toto je už ale preč. Jetta je dlhšia takmer o 9 cm. To znamená, že pasažieri ocenia o niečo viac miesta ako predtým. Jetta môže každopádne súťažiť na pomedzí nižšej strednej a strednej triedy. Dizajn sme očakávali iný a pravdupovediac sme radi, že Jetta už nie je v štýle Golf sedan. Môžeme vidieť spoločné znaky s konceptom NCC z tohtoročného podujatia Detroit Auto Show, nevyzerá síce tak sexy, ale stále si zachovala čisté a svieže línie.
Jediné miesto kde nie je veľa nového je pod kapotou. Motory budú zväčša kopírovať ponuku z Golfu. V Európe uvidíme v ponuke spolu 6 motov. Benzínové motory klasicky 1,2 TSI (77 kW), 1,4 TSI (90 kW), 1,4 TSI (118 kW) a 2,0 TSI (147 kW). Tédéíčka ponúknu kombináciu 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (103 kW). Na výber bude ako obyčajne manuálna prevodovka a DSG.
Úplne nový interiér je podobný tým, ktoré Volkswagen urobil s Golfom a Passatom CC. Sme si istí, že v ponuke bude látka a samozrejme aj koža. Tak isto ako aj Bluetooth konektivita, navigácia atď.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?