Americký Panoz hodlá v omezené sérii vyrábět tohle. No pojmenovali byste to auto? Já bych řekl spíše "cosi rychlého na čtyřech kolech."
Motor o výkonu 608 koní, točivý moment 800 Nm, superdivná karoserie s údajně retrodesignem. To je vizitka vozu s dlouhým názvem Panoz Abruzzi Spirit of Le Mans.
Zajímavý design umožňují jen úzké světlomety z LED, které by ale měly podat adekvátní světlo.
Konstrukce je ze supermoderních kompozitních materiálů, o uhlík však nejde. Automobilka trochu tajnůstkaří, protože neuvedlo ani to, o jaký jde motor, ani škálu individualizací, kterou jen nazval širokou. O motoru víme jen to, že je umístěn vepředu, pro ideální rozložení hmotnosti je vzadu umístěna transaxle (spojení převodovky a diferenciálu).
Vozů vznikne jen 27 ročně, celkem jich bude vyrobeno 81. Předávány budou jednou ročně na okruhu v Le Mans při příležitosti tradiční čtyřiadvacetihodinovky. Docela originální...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?