Americký Panoz hodlá v omezené sérii vyrábět tohle. No pojmenovali byste to auto? Já bych řekl spíše "cosi rychlého na čtyřech kolech."
Motor o výkonu 608 koní, točivý moment 800 Nm, superdivná karoserie s údajně retrodesignem. To je vizitka vozu s dlouhým názvem Panoz Abruzzi Spirit of Le Mans.
Zajímavý design umožňují jen úzké světlomety z LED, které by ale měly podat adekvátní světlo.
Konstrukce je ze supermoderních kompozitních materiálů, o uhlík však nejde. Automobilka trochu tajnůstkaří, protože neuvedlo ani to, o jaký jde motor, ani škálu individualizací, kterou jen nazval širokou. O motoru víme jen to, že je umístěn vepředu, pro ideální rozložení hmotnosti je vzadu umístěna transaxle (spojení převodovky a diferenciálu).
Vozů vznikne jen 27 ročně, celkem jich bude vyrobeno 81. Předávány budou jednou ročně na okruhu v Le Mans při příležitosti tradiční čtyřiadvacetihodinovky. Docela originální...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?