Pokud jste měli rádi model CR-X od Hondy pak vás určitě potěší že její pokračovatel model CR-Z vstupuje na náš trh.
Od včera lze malou sportovní Hondu objednávat. Startovní cena je 569 tisíc Kč za základní specifikaci označenou S.
Pro připomenutí CR-Z je první hybrid používající manuální převodovku, pohání jej zážehová čtyřválcová patnáctistovka o výkonu 84 kW spolu s elektromotorem o výkonu 10 kW. Celkový výkon soustavy motorů dává CR-Z sílu 91 kW. Zmíněná manuální převodovka je použita v šestistupňové variantě. Honda se s ní dokáže rozjet na 200 km/h a stovku pokoří za 9,9 sekundy.
K mání budou čtyři provedení, označené jako S, Sport, GT a GT Top. Ceny výbav jsou odstupňovány po 30 tisících Kč. V základní verzi S dostanete v ceně okna a zrcátka v elektrice, palubní počítač, radiopřijímač, šestnáctipalcové elektrony, šest airbagů a automatickou klimatizaci.
Provedení Sport přidává mlhovky, volant v kůži nebo sportovní hliníkové pedály. Verze GT je bohatší o tempomat, xenony, parkovací asistent v zádi, dešťový senzor a vyhřívaná přední sedadla. Vrcholná GT Top už nabídne jen interiér v kůži a prosklenou panoramatickou střechu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.