Volkswagen konečne odhalil svoj nový sub-kompakt – Polo sedan.
Stalo sa tak dnes v Moskve. Toto Polo je vôbec prvý VW vyvinutý špeciálne pre Ruský trh. Kým Rusko môže byť prvý trh pre dlhšie Polo, určite toto privilégium nebude mať dlho. Je očakávané, že VW Polo Sedan si nájde cestu do Severnej Ameriky, malo by sa tak stať približne do jedného roka. Predpokladá, že predá 800 000 vozidiel do roku 2018.Tak ako aj Američania, aj Ruskí zákazníci skôr kupujú iné autá než hatchbacky. V snahe udržať Polo sedan dostupné v Rusku, VW ho vybavil 103 koňovým, štvorvalcovým, 1.6 benzínovým motorom, s možnosťou 5. stupňového manuálu alebo 6. stupňového Dé-Es-Géčka.Keď Polo sedan dorazí do USA, bude ponúkať zrejme túto kombináciu, alebo štvorvalec 1.2TSI s priamym vstrekovaním.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.