Nový model Volkswagenu - Golf 6. generácie stihol zaujať na stredoeurópskom trhu silnú pozíciu. Bude na tom podobne aj Jetta?
Pýtate sa prečo? Je to solídne postavené auto, ktoré zaujme širokú skupinu zákazníkov. Navyše je tu možnosť dokúpiť si do neho 7. stupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku DSG a najnovšie aj nové populárne agregáty TSI.Avšak je to trošku prekvapivé, že Golf je v predaji až tak úspešný po celom svete, ale v krajinách kde sú viac preferované sedany než hatchbacky, je pripravený veľmi dôležitý model Volkswagenu, ktorý bude čochvíľa vypustený na trh. Očakáva sa, že nová Volkswagen Jetta bude vypustená do miestnych showroomoch začiatkom roku 2011. Nová Jetta je za rohom, a videli sme ju testovať v Nemecku.Hnacie jednotky by mali byť rovnaké ako v Golfe, teda štvor-valcové motory TSI a TDI. Športový model Jetta GTI by mohol byť ponúknutý po 1. krát s benzínovým 155kW motorom 2.0 TFSI. Hybridná verzia je ohlásená na rok 2012.Oficiálne by sa mala nová Volkswagen Jetta predstaviť v Októbri na autosalóne Paris Auto Show.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?