Audi R8 GT - posílená a odlehčená

Jan Ševčík, 2. května 2010, 15:37 Google+

U Audi se rozhodli nabídnout ještě výkonnější verzi modelu R8. Pod názvem GT jich vznikne omezená série 333 kusů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
R8 GT

R8 GT | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Za základ varianty GT posloužila prozatím vrcholná desetiválcová verze 5,2 FSI. Oproti „základní“ verzi dostalo GT silnější motor a prošlo výraznou odlehčovací kůrou.

Z motoru V10 vymáčkli navíc ještě 35 koní (z 525 na 560 koní) a kroutící moment 540 N.m (plus 10 N.m). Jeho výkon je přenášen na všechna kola systémem quattro přes šestistupňovou sekvenční převodovku R Tronic. Za optimálních podmínek putuje na přední nápravu 15% kroutícího momentu a 85% na zadek. V případě potřeby putuje na předek až 30% výkonu.

Hmotnost klesla o 95 kg (z 1620 na 1525 kg). Toho bylo dosaženo odlehčením mnoha komponent. Čelní sklo je nyní tenčí, několik dílů karoserie bylo vyrobeno z plastu vyztuženého karbonovým vláknem, výsuvné zadní křídlo bylo nahrazeno pevným. Lehčí jsou i sedadla, koberce a výfuková soustava.

Identifikačními znaky modelu GT jsou nový přední nárazník s pomocnými křidélky, karbonová zpětná zrcátka, titanově šedá mřížka chladiče a zadní kompozitové křídlo. Zadní nárazník dostal větší kompozitový difuzor. K modelu GT dostanete kovaná devatenáctipalcová pětipaprsková kola ukrývající keramické brzdové kotouče (vpředu průměru 380 mm, vzadu 356 mm).

Uvnitř se GT liší rozsáhlým použitím Alcantary na volant, sedadla a strop. Ve štítu jsou přístroje s bílým podkladem. Nový je i volič řadící páky s výrobním číslem každého kusu.

R8 GT si je možno objednat ve čtyřech odstínech laku: v metalízách oranžové Samoa, šedé Suzuka, stříbrné Ice a v perleťové černé Phantom.

Pokud chcete s „gétéčkem“ vyrážet na okruhy, pak vám Audi nabízí závodní balíček obsahující čtyřbodové bezpečnostní pásy, závodní bezpečnostní klec a hasicí přístroj.

Výsledkem snažení konstruktérů je maximálka 320km/h a zrychlení na stovku za 3,6 sekundy.

Za tento limitovaný skvost požadují dealeři Audi 193 tisíc Euro, to je o nemalých 51 tisíc Euro navíc proti základní V10.

Vytisknout

Diskuze: Audi R8 GT - posílená a odlehčená

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

56

Jak proti propíchnutí pneumatiky? Druhou vnitřní vrstvou.

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud