Audi R8 GT - posílená a odlehčená

Jan Ševčík, 2. května 2010, 15:37 Google+

U Audi se rozhodli nabídnout ještě výkonnější verzi modelu R8. Pod názvem GT jich vznikne omezená série 333 kusů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
R8 GT

R8 GT | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Za základ varianty GT posloužila prozatím vrcholná desetiválcová verze 5,2 FSI. Oproti „základní“ verzi dostalo GT silnější motor a prošlo výraznou odlehčovací kůrou.

Z motoru V10 vymáčkli navíc ještě 35 koní (z 525 na 560 koní) a kroutící moment 540 N.m (plus 10 N.m). Jeho výkon je přenášen na všechna kola systémem quattro přes šestistupňovou sekvenční převodovku R Tronic. Za optimálních podmínek putuje na přední nápravu 15% kroutícího momentu a 85% na zadek. V případě potřeby putuje na předek až 30% výkonu.

Hmotnost klesla o 95 kg (z 1620 na 1525 kg). Toho bylo dosaženo odlehčením mnoha komponent. Čelní sklo je nyní tenčí, několik dílů karoserie bylo vyrobeno z plastu vyztuženého karbonovým vláknem, výsuvné zadní křídlo bylo nahrazeno pevným. Lehčí jsou i sedadla, koberce a výfuková soustava.

Identifikačními znaky modelu GT jsou nový přední nárazník s pomocnými křidélky, karbonová zpětná zrcátka, titanově šedá mřížka chladiče a zadní kompozitové křídlo. Zadní nárazník dostal větší kompozitový difuzor. K modelu GT dostanete kovaná devatenáctipalcová pětipaprsková kola ukrývající keramické brzdové kotouče (vpředu průměru 380 mm, vzadu 356 mm).

Uvnitř se GT liší rozsáhlým použitím Alcantary na volant, sedadla a strop. Ve štítu jsou přístroje s bílým podkladem. Nový je i volič řadící páky s výrobním číslem každého kusu.

R8 GT si je možno objednat ve čtyřech odstínech laku: v metalízách oranžové Samoa, šedé Suzuka, stříbrné Ice a v perleťové černé Phantom.

Pokud chcete s „gétéčkem“ vyrážet na okruhy, pak vám Audi nabízí závodní balíček obsahující čtyřbodové bezpečnostní pásy, závodní bezpečnostní klec a hasicí přístroj.

Výsledkem snažení konstruktérů je maximálka 320km/h a zrychlení na stovku za 3,6 sekundy.

Za tento limitovaný skvost požadují dealeři Audi 193 tisíc Euro, to je o nemalých 51 tisíc Euro navíc proti základní V10.

Vytisknout

Diskuze: Audi R8 GT - posílená a odlehčená

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

56

Jak proti propíchnutí pneumatiky? Druhou vnitřní vrstvou.

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud