Audi R8 GT - posílená a odlehčená

R8 GT
R8 GT, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 2. května 2010 15:37
Sdílej:

U Audi se rozhodli nabídnout ještě výkonnější verzi modelu R8. Pod názvem GT jich vznikne omezená série 333 kusů.

Za základ varianty GT posloužila prozatím vrcholná desetiválcová verze 5,2 FSI. Oproti „základní“ verzi dostalo GT silnější motor a prošlo výraznou odlehčovací kůrou. Z motoru V10 vymáčkli navíc ještě 35 koní (z 525 na 560 koní) a kroutící moment 540 N.m (plus 10 N.m). Jeho výkon je přenášen na všechna kola systémem quattro přes šestistupňovou sekvenční převodovku R Tronic. Za optimálních podmínek putuje na přední nápravu 15% kroutícího momentu a 85% na zadek. V případě potřeby putuje na předek až 30% výkonu.Hmotnost klesla o 95 kg (z 1620 na 1525 kg). Toho bylo dosaženo odlehčením mnoha komponent. Čelní sklo je nyní tenčí, několik dílů karoserie bylo vyrobeno z plastu vyztuženého karbonovým vláknem, výsuvné zadní křídlo bylo nahrazeno pevným. Lehčí jsou i sedadla, koberce a výfuková soustava.Identifikačními znaky modelu GT jsou nový přední nárazník s pomocnými křidélky, karbonová zpětná zrcátka, titanově šedá mřížka chladiče a zadní kompozitové křídlo. Zadní nárazník dostal větší kompozitový difuzor. K modelu GT dostanete kovaná devatenáctipalcová pětipaprsková kola ukrývající keramické brzdové kotouče (vpředu průměru 380 mm, vzadu 356 mm).Uvnitř se GT liší rozsáhlým použitím Alcantary na volant, sedadla a strop. Ve štítu jsou přístroje s bílým podkladem. Nový je i volič řadící páky s výrobním číslem každého kusu.R8 GT si je možno objednat ve čtyřech odstínech laku: v metalízách oranžové Samoa, šedé Suzuka, stříbrné Ice a v perleťové černé Phantom.Pokud chcete s „gétéčkem“ vyrážet na okruhy, pak vám Audi nabízí závodní balíček obsahující čtyřbodové bezpečnostní pásy, závodní bezpečnostní klec a hasicí přístroj.

Výsledkem snažení konstruktérů je maximálka 320km/h a zrychlení na stovku za 3,6 sekundy.Za tento limitovaný skvost požadují dealeři Audi 193 tisíc Euro, to je o nemalých 51 tisíc Euro navíc proti základní V10.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.