Audi A3 už není žádnou novinkou. Její uvedení v roce 2003 by mělo pomalu znamenat novou generaci, Audi se ale daří permanentními inovacemi držet svůj model při životě.
Audi A3 přišla na trh v roce 2003 a hned dva roky na to dostala výrazný facelift, který ji daroval výraznou masku Single frame, která je pro Audi od té doby typická.
Druhý facelift se dostavil v roce 2008, kdy Audi začalo opět designově sbližovat výrobní řadu, tentokrát LED páskem pro denní svícení.
Facelift roku 2010 je oproti těm minulým opravdu malý, mění se vstupy vzduchu vespodu přední masky, upravena budou zpětná zrcátka, zadní světla verze se třemi dveřmi budou zatmavena.
V nabídce se ukáží nové designy kol, čtyři nové barvy, sportovní volant bude mít pozměněný design, přístrojový štít dostane šedé pozadí a ještě nějaké podobně minoritní změny.
Vzhledem k tomu, že motorizace byly inovovány nedávno, nebylo na ně třeba sahat, v nabídce jsou tak přeplňované motory 1,2, 1,4, 1,8 a 2,0 TSI a diesely 1,6 a 2,0 TDI. Standardem je jejich spřažení se šestistupňovou převodovkou, za příplatek je dvouspojkový automat se šesti nebo sedmi stupni a pohon všech kol Quattro.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?