Audi A3 už není žádnou novinkou. Její uvedení v roce 2003 by mělo pomalu znamenat novou generaci, Audi se ale daří permanentními inovacemi držet svůj model při životě.
Audi A3 přišla na trh v roce 2003 a hned dva roky na to dostala výrazný facelift, který ji daroval výraznou masku Single frame, která je pro Audi od té doby typická.
Druhý facelift se dostavil v roce 2008, kdy Audi začalo opět designově sbližovat výrobní řadu, tentokrát LED páskem pro denní svícení.
Facelift roku 2010 je oproti těm minulým opravdu malý, mění se vstupy vzduchu vespodu přední masky, upravena budou zpětná zrcátka, zadní světla verze se třemi dveřmi budou zatmavena.
V nabídce se ukáží nové designy kol, čtyři nové barvy, sportovní volant bude mít pozměněný design, přístrojový štít dostane šedé pozadí a ještě nějaké podobně minoritní změny.
Vzhledem k tomu, že motorizace byly inovovány nedávno, nebylo na ně třeba sahat, v nabídce jsou tak přeplňované motory 1,2, 1,4, 1,8 a 2,0 TSI a diesely 1,6 a 2,0 TDI. Standardem je jejich spřažení se šestistupňovou převodovkou, za příplatek je dvouspojkový automat se šesti nebo sedmi stupni a pohon všech kol Quattro.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.