Audi uvolnilo informace o faceliftu modelu TT. Změny jsou víceméně kosmetické, nové jsou oba nárazníky, v předních světlech se objevily diody pro denní svícení.
Karoserie se z důvodu použití nových nárazníků prodloužila o 20 mm na 4187 mm, šířka 1842 mm a výška 1352 mm zůstaly zachovány. Z technických změn je nepodstatnější vypuštění motoru 3,2 V6 z nabídky a nahrazení verze 2,0 TFSI o výkonu 200 koní za verzi s výkonem 211 koní (z Golfu GTI).
ExteriérNové nárazníky již byly zmíněny. Nové jsou mlhovky uložené v kulatých pouzdrech, změnou prošla i maska chladiče výraznějším horizontálním mřížkováním. V předních světlometech se objevilo po dvanácti diodách LED, design zadních světlometů prošel také drobnou retuší. V nabídce se objevují 4 nové laky: Scuba Blue, Oolong Gray, Volcano Red a Dakota Gray.Pohonné jednotkyPro TT je možno volit z jednotek 1,8 TFSI (160 koní), 2,0 TFSI (211 koní) a 2,0 TDI (170 koní). Verze TTS je k dispozici s motorem 2,0 TFSI (272 koní) a vrcholnou variantu TT RS dostanete s 2,5 litrovým pětiválcem (340 koní).Verze TT používají šestistupňovou manuální převodovku nebo automat S-tronic (mimo 1,8). Poháněna mohou být přední kola (1,8 a 2,0 TFSI), verzi 2,0 TFSI lze na přání získat s pohonem všech kol Quattro, 2,0 TDI je k mání výhradně jako čtyřkolka.Model TTS získáte výhradně ve verzi Quattro, v základu se šestistupňovým manuálem, za příplatek je automat S-tronic. U modelu TT RS jsou možnosti shodné s TTS, automat S-tronic pro něj bude jako novinka v nabídce letos na podzim.InteriérInteriéru dominuje nový, dole zploštělý volant, doplněný dekorem hliníku. Hliníkových lišt a doplňků v interiéru přibylo. Pokud jde o čalounění, tak lze volit mezi třemi novými odstíny: hnědé, šedé a červené. VýbavaV základním vybavení modelu TT dostanete audio Chorus s reproduktory Bose, navigaci a přípravu pro mobilní telefon. V nabídce nemůže scházet balíček S line obsahující sportovní sedadla a volant, osmnáctipalcové elektrony a optický paket.VýkonyModel TT, v základní verzi 1,8 TFSI se rozjede na stovku za 7,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 226 km/h, 2,0 TFSI zvládá zrychlení za 6,1 sekundy a rozjede se až na 245 km/h. Naftová TDI je na stovce za 7,5 sekundy a dokáže uhánět maximálně rychlostí 226 km/h, při kombinované spotřebě jen 5,3 l/100km.Model TTS dosáhne stokikometrové rychlosti za 5,2 sekundy a dosáhne na rychlost 250 km/h. Vrcholná TT RS je ještě svižnější, za 4,6 sekundy už pádí stovkou, maximálka je omezena na 250 km/h. Na požádání je omezovač odstraněn a RS se pak rozjede na solidních 280 km/h.Všechny specifikace jsou v podstatě shodné pro obě nabízené varianty Coupé a Roadster, faceliftované TT se dostanou k zákazníkům v létě. Ceny by měly zůstat na stejné úrovni. Základní TT 1,8 TFSI Coupé dostanete v Německu od 30 200 Euro.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.