Audi uvolnilo informace o faceliftu modelu TT. Změny jsou víceméně kosmetické, nové jsou oba nárazníky, v předních světlech se objevily diody pro denní svícení.
Karoserie se z důvodu použití nových nárazníků prodloužila o 20 mm na 4187 mm, šířka 1842 mm a výška 1352 mm zůstaly zachovány. Z technických změn je nepodstatnější vypuštění motoru 3,2 V6 z nabídky a nahrazení verze 2,0 TFSI o výkonu 200 koní za verzi s výkonem 211 koní (z Golfu GTI).
ExteriérNové nárazníky již byly zmíněny. Nové jsou mlhovky uložené v kulatých pouzdrech, změnou prošla i maska chladiče výraznějším horizontálním mřížkováním. V předních světlometech se objevilo po dvanácti diodách LED, design zadních světlometů prošel také drobnou retuší. V nabídce se objevují 4 nové laky: Scuba Blue, Oolong Gray, Volcano Red a Dakota Gray.Pohonné jednotkyPro TT je možno volit z jednotek 1,8 TFSI (160 koní), 2,0 TFSI (211 koní) a 2,0 TDI (170 koní). Verze TTS je k dispozici s motorem 2,0 TFSI (272 koní) a vrcholnou variantu TT RS dostanete s 2,5 litrovým pětiválcem (340 koní).Verze TT používají šestistupňovou manuální převodovku nebo automat S-tronic (mimo 1,8). Poháněna mohou být přední kola (1,8 a 2,0 TFSI), verzi 2,0 TFSI lze na přání získat s pohonem všech kol Quattro, 2,0 TDI je k mání výhradně jako čtyřkolka.Model TTS získáte výhradně ve verzi Quattro, v základu se šestistupňovým manuálem, za příplatek je automat S-tronic. U modelu TT RS jsou možnosti shodné s TTS, automat S-tronic pro něj bude jako novinka v nabídce letos na podzim.InteriérInteriéru dominuje nový, dole zploštělý volant, doplněný dekorem hliníku. Hliníkových lišt a doplňků v interiéru přibylo. Pokud jde o čalounění, tak lze volit mezi třemi novými odstíny: hnědé, šedé a červené. VýbavaV základním vybavení modelu TT dostanete audio Chorus s reproduktory Bose, navigaci a přípravu pro mobilní telefon. V nabídce nemůže scházet balíček S line obsahující sportovní sedadla a volant, osmnáctipalcové elektrony a optický paket.VýkonyModel TT, v základní verzi 1,8 TFSI se rozjede na stovku za 7,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 226 km/h, 2,0 TFSI zvládá zrychlení za 6,1 sekundy a rozjede se až na 245 km/h. Naftová TDI je na stovce za 7,5 sekundy a dokáže uhánět maximálně rychlostí 226 km/h, při kombinované spotřebě jen 5,3 l/100km.Model TTS dosáhne stokikometrové rychlosti za 5,2 sekundy a dosáhne na rychlost 250 km/h. Vrcholná TT RS je ještě svižnější, za 4,6 sekundy už pádí stovkou, maximálka je omezena na 250 km/h. Na požádání je omezovač odstraněn a RS se pak rozjede na solidních 280 km/h.Všechny specifikace jsou v podstatě shodné pro obě nabízené varianty Coupé a Roadster, faceliftované TT se dostanou k zákazníkům v létě. Ceny by měly zůstat na stejné úrovni. Základní TT 1,8 TFSI Coupé dostanete v Německu od 30 200 Euro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.