Audi uvolnilo informace o faceliftu modelu TT. Změny jsou víceméně kosmetické, nové jsou oba nárazníky, v předních světlech se objevily diody pro denní svícení.
Karoserie se z důvodu použití nových nárazníků prodloužila o 20 mm na 4187 mm, šířka 1842 mm a výška 1352 mm zůstaly zachovány. Z technických změn je nepodstatnější vypuštění motoru 3,2 V6 z nabídky a nahrazení verze 2,0 TFSI o výkonu 200 koní za verzi s výkonem 211 koní (z Golfu GTI).
ExteriérNové nárazníky již byly zmíněny. Nové jsou mlhovky uložené v kulatých pouzdrech, změnou prošla i maska chladiče výraznějším horizontálním mřížkováním. V předních světlometech se objevilo po dvanácti diodách LED, design zadních světlometů prošel také drobnou retuší. V nabídce se objevují 4 nové laky: Scuba Blue, Oolong Gray, Volcano Red a Dakota Gray.Pohonné jednotkyPro TT je možno volit z jednotek 1,8 TFSI (160 koní), 2,0 TFSI (211 koní) a 2,0 TDI (170 koní). Verze TTS je k dispozici s motorem 2,0 TFSI (272 koní) a vrcholnou variantu TT RS dostanete s 2,5 litrovým pětiválcem (340 koní).Verze TT používají šestistupňovou manuální převodovku nebo automat S-tronic (mimo 1,8). Poháněna mohou být přední kola (1,8 a 2,0 TFSI), verzi 2,0 TFSI lze na přání získat s pohonem všech kol Quattro, 2,0 TDI je k mání výhradně jako čtyřkolka.Model TTS získáte výhradně ve verzi Quattro, v základu se šestistupňovým manuálem, za příplatek je automat S-tronic. U modelu TT RS jsou možnosti shodné s TTS, automat S-tronic pro něj bude jako novinka v nabídce letos na podzim.InteriérInteriéru dominuje nový, dole zploštělý volant, doplněný dekorem hliníku. Hliníkových lišt a doplňků v interiéru přibylo. Pokud jde o čalounění, tak lze volit mezi třemi novými odstíny: hnědé, šedé a červené. VýbavaV základním vybavení modelu TT dostanete audio Chorus s reproduktory Bose, navigaci a přípravu pro mobilní telefon. V nabídce nemůže scházet balíček S line obsahující sportovní sedadla a volant, osmnáctipalcové elektrony a optický paket.VýkonyModel TT, v základní verzi 1,8 TFSI se rozjede na stovku za 7,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 226 km/h, 2,0 TFSI zvládá zrychlení za 6,1 sekundy a rozjede se až na 245 km/h. Naftová TDI je na stovce za 7,5 sekundy a dokáže uhánět maximálně rychlostí 226 km/h, při kombinované spotřebě jen 5,3 l/100km.Model TTS dosáhne stokikometrové rychlosti za 5,2 sekundy a dosáhne na rychlost 250 km/h. Vrcholná TT RS je ještě svižnější, za 4,6 sekundy už pádí stovkou, maximálka je omezena na 250 km/h. Na požádání je omezovač odstraněn a RS se pak rozjede na solidních 280 km/h.Všechny specifikace jsou v podstatě shodné pro obě nabízené varianty Coupé a Roadster, faceliftované TT se dostanou k zákazníkům v létě. Ceny by měly zůstat na stejné úrovni. Základní TT 1,8 TFSI Coupé dostanete v Německu od 30 200 Euro.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?