Kia na autosalonu v New Yorku představila svůj velký sedan Optima, který v Evropě známe spíš jako Magentis. A s ním i hybridní variantu.
Třetí generace velkého sedanu od Kie je ve všech směrech větší než jeho předchůdce. Znamená to tedy délku 484 centimetrů, s rozvorem pěkných 280 cm.
Co je ale možná důležitější, novinka nabídne paletu nových motorů. Základem se stane motor 2,4 o výkonu rovných 200 koní, silnější čtyřválec bude mít objem sice jen dva litry, zato výkon 273 koní, čímž nahradí šestiválec.
No a do třetice se zde objeví i hybrid. Jde o motor ze Sonaty Hybrid o výkonu 210 koní, který kombinuje elektromotor a benzínový motor 2,4 litru.
Za všimnutí stojí moderní interiér i exteriér, to ale nejlépe zhodnotíte sami na přiložených fotkách.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?