Subaru představilo na newyorské auto show omlazené verze mnohými uctívaných modelů Impreza WRX a WRX STi. A jak už je u téhle automobilky zvykem, ani tentokrát nezůstalo jen u hromady plastů.
Společným znakem obou modelů je pozměněný styling předního nárazníku, který čerpá z poslední generace Legacy. Výsledkem je unifikovaný a agresivnější vzhled WRX i WRX STi, které od sebe nově rozeznáte jen díky odlišným emblémům na přední masce a blikačům ve zpětných zrcátkách, jež levnější WRX nenabídne.WRX totiž nabyla v ramenou a od výkonnějšího bratříčka podědila rozšířené blatníky i čtveřici koncovek výfuků. WRX STi si naopak ponechá výsostné postavení, pokud jde o rozměry pneumatik. Na „estéíčko“ dostanou zákazníci 245/40 R18, zatímco majitelé „Baby STi“ se budou muset spokojit s o palec menšími 235/45 R17.Výrazné změny se ale udály v technice obou modelů. Díky wide-body úpravám se rozšířil rozchod kol WRX vpředu o 35 a vzadu o 40 mm. Zároveň došlo ke zvětšení šířky pneumatik o 10 mm a pozměněno bylo i pouzdro zavěšení zadních kol. Pohonná jednotka vychází z modelu WRX 265, jehož test najdete na tomto místě. Přeplňovaný boxer o objemu 2,5 litru dává nejvyšší výkon 195 kW (265 k).Motor ultimativního WRX STi byl posílen o 5 k na výsledných 224 kW (305 k). Rozchod kol je nově totožný s modelem WRX a činí tedy 1530 resp. 1540 mm. Kompletně bylo ale přepracováno zavěšení, které se snížilo o 5 mm a vzadu byla pozměněna sbíhavost kol i jejich odklon. A výsledek? Samozřejmě ještě o chlup lepší jízdní vlastnosti.Kdy se nové verze dostanou do prodeje, není zatím známo. Stejně tak se neví, zda se v Evropě dočkáme po krátké odmlce i varianty sedan.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.