FOTO: Subaru Impreza WRX a WRX STi 2011 – dokonalosti opět blíže

ar7, 1. dubna 2010, 18:44 Google+

Subaru představilo na newyorské auto show omlazené verze mnohými uctívaných modelů Impreza WRX a WRX STi. A jak už je u téhle automobilky zvykem, ani tentokrát nezůstalo jen u hromady plastů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Impreza WRX STi

Impreza WRX STi | foto: Subaru

Sdílejte článek

Společným znakem obou modelů je pozměněný styling předního nárazníku, který čerpá z poslední generace Legacy. Výsledkem je unifikovaný a agresivnější vzhled WRX i WRX STi, které od sebe nově rozeznáte jen díky odlišným emblémům na přední masce a blikačům ve zpětných zrcátkách, jež levnější WRX nenabídne.

WRX totiž nabyla v ramenou a od výkonnějšího bratříčka podědila rozšířené blatníky i čtveřici koncovek výfuků. WRX STi si naopak ponechá výsostné postavení, pokud jde o rozměry pneumatik. Na „estéíčko“ dostanou zákazníci 245/40 R18, zatímco majitelé „Baby STi“ se budou muset spokojit s o palec menšími 235/45 R17.

Výrazné změny se ale udály v technice obou modelů. Díky wide-body úpravám se rozšířil rozchod kol WRX vpředu o 35 a vzadu o 40 mm. Zároveň došlo ke zvětšení šířky pneumatik o 10 mm a pozměněno bylo i pouzdro zavěšení zadních kol. Pohonná jednotka vychází z modelu WRX 265, jehož test najdete na tomto místě. Přeplňovaný boxer o objemu 2,5 litru dává nejvyšší výkon 195 kW (265 k).

Motor ultimativního WRX STi byl posílen o 5 k na výsledných 224 kW (305 k). Rozchod kol je nově totožný s modelem WRX a činí tedy 1530 resp. 1540 mm. Kompletně bylo ale přepracováno zavěšení, které se snížilo o 5 mm a vzadu byla pozměněna sbíhavost kol i jejich odklon. A výsledek? Samozřejmě ještě o chlup lepší jízdní vlastnosti.

Kdy se nové verze dostanou do prodeje, není zatím známo. Stejně tak se neví, zda se v Evropě dočkáme po krátké odmlce i varianty sedan.

Vytisknout

Diskuze: FOTO: Subaru Impreza WRX a WRX STi 2011 – dokonalosti opět blíže

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda

Ve Škodě to opět vře, odbory odmítly zvýšení platů o 2,5 %

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud