Subaru představilo na newyorské auto show omlazené verze mnohými uctívaných modelů Impreza WRX a WRX STi. A jak už je u téhle automobilky zvykem, ani tentokrát nezůstalo jen u hromady plastů.
Společným znakem obou modelů je pozměněný styling předního nárazníku, který čerpá z poslední generace Legacy. Výsledkem je unifikovaný a agresivnější vzhled WRX i WRX STi, které od sebe nově rozeznáte jen díky odlišným emblémům na přední masce a blikačům ve zpětných zrcátkách, jež levnější WRX nenabídne.WRX totiž nabyla v ramenou a od výkonnějšího bratříčka podědila rozšířené blatníky i čtveřici koncovek výfuků. WRX STi si naopak ponechá výsostné postavení, pokud jde o rozměry pneumatik. Na „estéíčko“ dostanou zákazníci 245/40 R18, zatímco majitelé „Baby STi“ se budou muset spokojit s o palec menšími 235/45 R17.Výrazné změny se ale udály v technice obou modelů. Díky wide-body úpravám se rozšířil rozchod kol WRX vpředu o 35 a vzadu o 40 mm. Zároveň došlo ke zvětšení šířky pneumatik o 10 mm a pozměněno bylo i pouzdro zavěšení zadních kol. Pohonná jednotka vychází z modelu WRX 265, jehož test najdete na tomto místě. Přeplňovaný boxer o objemu 2,5 litru dává nejvyšší výkon 195 kW (265 k).Motor ultimativního WRX STi byl posílen o 5 k na výsledných 224 kW (305 k). Rozchod kol je nově totožný s modelem WRX a činí tedy 1530 resp. 1540 mm. Kompletně bylo ale přepracováno zavěšení, které se snížilo o 5 mm a vzadu byla pozměněna sbíhavost kol i jejich odklon. A výsledek? Samozřejmě ještě o chlup lepší jízdní vlastnosti.Kdy se nové verze dostanou do prodeje, není zatím známo. Stejně tak se neví, zda se v Evropě dočkáme po krátké odmlce i varianty sedan.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?